Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 63 234
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen tagit mig i kragen och lagt upp en del annonser på Vinted. Blev inspirerad av er allihop! Jag har redan fått ett köpebjudande men tänkte vänta och se om någon är intresserad för fullpris. Är det någon som har koll på när såna köperbjudande går ut? På Tradera är det väl efter 24 timmar. Sen funderar jag också på det här med Early Bird - var lämnar man in såna paket? Har svårt att se att de skulle komma ut till mig och hämta upp saker, bor ute i obygden 😅 Borde jag stänga av det alternativet?

Jag har stängt av Early Bird, tyckte det verkade krångligt för mig som har en bit till brevlådan. Och läst om många som haft problem.. Jag ogillar problem och strul, så jag är lite gammaldags och lämnar in till posten 😄

Har äntligen tagit mig i kragen och lagt upp en del annonser på Vinted. Blev inspirerad av er allihop! Jag har redan fått ett köpebjudande men tänkte vänta och se om någon är intresserad för fullpris. Är det någon som har koll på när såna köperbjudande går ut? På Tradera är det väl efter 24 timmar. Sen funderar jag också på det här med Early Bird - var lämnar man in såna paket? Har svårt att se att de skulle komma ut till mig och hämta upp saker, bor ute i obygden 😅 Borde jag stänga av det alternativet?
Jag bor på landet och älskar det!
Går bara till min egen brevlåda (är väl så för alla?) och lämnar paketet. Smidigt deluxe jämfört med att åka in till stan och posten. Tror de samarbetar med tidningsbuden?

Angående köperbjudanden har jag inte sett någon tidsgräns på Vinted :)

Jag har stängt av Early Bird, tyckte det verkade krångligt för mig som har en bit till brevlådan. Och läst om många som haft problem.. Jag ogillar problem och strul, så jag är lite gammaldags och lämnar in till posten 😄

Jag bor på landet och älskar det!
Går bara till min egen brevlåda (är väl så för alla?) och lämnar paketet. Smidigt deluxe jämfört med att åka in till stan och posten. Tror de samarbetar med tidningsbuden?

Angående köperbjudanden har jag inte sett någon tidsgräns på Vinted :)
Tack för svaren! Det låter som att jag får testa helt enkelt. Hade ju varit trevligt att slippa åka iväg varje gång man ska posta något :)

Nu har jag fått ut alla hundgrejer utom ett halsband och en sele som inte är helt färdigsydda ännu på min facebook. Nu måste jag bara lyckas få ut det på sidor så andra personer kan se att det finns också 😑 men det är en början iallafall
Huuuuuu,tala inte om det, Gissa har 43 kläder (täcke,tröjor,overaller) i storlek 30-35 då hon ligger mitt emellan, och jag bävar för att sätta ut dom, men hon användet kanske 10-11 av dom , många har tom prislappen kvar, har börjat fota så snart så...................

Huuuuuu,tala inte om det, Gissa har 43 kläder (täcke,tröjor,overaller) i storlek 30-35 då hon ligger mitt emellan, och jag bävar för att sätta ut dom, men hon användet kanske 10-11 av dom , många har tom prislappen kvar, har börjat fota så snart så...................
Min hund har 30-35 i storlek och behöver ett täcke! Regntätt och fodrat. Har du något sådant så får du gärna skicka ett PM 😇

Jag vet inte om jag ens vill prova att räkna allting jag har lagt ut 😅 men det är 75 inlägg och många av dem innehåller flera selar, koppel och halsband

Min hund har 30-35 i storlek och behöver ett täcke! Regntätt och fodrat. Har du något sådant så får du gärna skicka ett PM 😇

Jag vet inte om jag ens vill prova att räkna allting jag har lagt ut 😅 men det är 75 inlägg och många av dem innehåller flera selar, koppel och halsband
Har ett helt gäng, Rukka o Hurtta, önskas någon speciell färg?

Har ett helt gäng, Rukka o Hurtta, önskas någon speciell färg?
Oki ☺️ Helst rosa, men passformen är viktigast. Rukka comfy i 35 satt inte bra på henne. Har dock inte provat i 30 och Hurrta har jag nog inte provat något för ingen här i stan säljer det

Fick en del täcken sålda under veckan och nu under helgen har de skickats iväg.

Köpte ett par pjäxor till dottern men de var för små så de kommer jag lägga ut till försäljning.
Gläds åt beteendeförändringen, -för bara något år sedan hade jag sparat pjäxorna ifall sonen kan ha dem om något år. Men nu vill jag bara bli av med dem, det är ju inte alls säkert att han kan ha dem och under tiden tar de plats och riskerar att tappa i värde eller funktion. Nej, bättre att sälja vidare så de används 😊

Får flera favoritmarkeringar på bebiskläder som ligger ute för 11-15 kronor. Känns ju bara fånigt..
För att man vill kolla runt vad som finns? Jag råkade nyligen få veta om en graviditet (ej egen då) så tokspanade runt på Vinted och andra ställen efter exakt rätt plagg:angel: Väljer sedan ut några men det är ingen stress alls här och väljer gärna någon som har flera saker som jag vill ha pga frakten. Hade jag hittat plaggen på loppis hade det blivit köp direkt ;)

För att man vill kolla runt vad som finns? Jag råkade nyligen få veta om en graviditet (ej egen då) så tokspanade runt på Vinted och andra ställen efter exakt rätt plagg:angel: Väljer sedan ut några men det är ingen stress alls här och väljer gärna någon som har flera saker som jag vill ha pga frakten. Hade jag hittat plaggen på loppis hade det blivit köp direkt ;)
Det stör mig, ännu mer om det hade blivit köpt direkt irl.

Jag vet inte hur jag ska organisera annonserna på hundgrejerna för det är såååå mycket 😫 Försöka trycka in så mycket som möjligt i varje annons, säljtrådar i olika grupper eller lägga upp massor av annonser på marketplace och hoppas på att folk hittar det andra också? Kopplena fick jag sålda i en säljtråd, men den tog en timme att göra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
4 742
Senast: Luem
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 946
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka