Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Nu har de ändrat så man får bara lämna in varannan månad. Jämna månader är det inlämning förutom på sommaren då det är paus. Jag brukar lämna in det jag inte lyckats få sålt själv dit.
Aha! Jag är lite ouppdaterad märker jag ;). Mina barn har dessutom gott in i fasen där de sliter ut kläderna innan de växer ut dom (vi har nästan bara ärvda kläder), så behovet har inte varit så stort senaste året.

Synd att det funkar så dåligt för mig att sänka priset på Vinted 😒 själv köper jag absolut favoritmarkerade saker ibland om de sänks i pris 😅

Tre påsar med kläder utsorterade. Några kill your darlings-plagg som började bli slitna (noppiga, lite lösa trådar osv) och några jag inte använt så mycket och troligen inte kommer börja använda heller.

Tycker det kan vara så svårt att rensa kläder, eller jag behåller lätt plagg som är sådär eftersom jag inte har något bättre i den kategorin..

Håller med! Rensa kläder är så himla svårt!
Eller kläder överlag, jag sa just till min man "jag har massa kläder, men inte så många plagg som jag verkligen tycker om". Tycker kläder är jättesvårt att hitta.

Men någon skrev om bh:ar, men nu hittar jag inte det inlägget, kan ha varit i en annan tråd. Har rensat ut tre bh:ar som alltid bara ligger i lådan, jag väljer aldrig dem, så nu ska de väck. Hållet på med resten av kläderna.

Här står tvärstill 😑 Har inte orkat dra fram och fota badrumsmöblerna och andra möbler som ska bort. Tur att de står nere i min källarlokal så jag slipper se dem iallafall. En tavla står och väntar på att syrran ska hämta den. Vinted går inte alls så det orkar jag inte bry mig i heller

Där blev ett armband till min gamla apple watch sålt på Vinted, ingen prutning, sålde för samma jag köpt för, hann aldrig använda innan jag bestämde mig för att köpa ny klocka, det tog iofs inte så stor plats, men ändå skönt att bli av med saker jag aldrig kommer att använda.
Ska bara nollställa själva apple watchen och lägga ut den på Tradera också tänkte jag.

Idag ska jag ta garderoben. :arghh: tror det var i mitten av förra tråden jag lovade högt och heligt att det var dags och det har ju inte blivit bättre sen dess direkt. :arghh: Kanske plockar upp Vinted igen men ärligt talat känns det himla lockande att bara skänka allt och bli av med det.

4508DD1D-8A88-471F-BAA9-58184DEC8906.webp

Och! Har rensat bokhyllan i vardagsrummet :) 80% klar. Behöver också köpa mer förvaring egentligen 😬 men två kartonger med "spara" och två med "skänka" ner i källaren såhär långt!

Idag ska jag ta garderoben. :arghh: tror det var i mitten av förra tråden jag lovade högt och heligt att det var dags och det har ju inte blivit bättre sen dess direkt. :arghh: Kanske plockar upp Vinted igen men ärligt talat känns det himla lockande att bara skänka allt och bli av med det.

Visa bifogad fil 164604

Och! Har rensat bokhyllan i vardagsrummet :) 80% klar. Behöver också köpa mer förvaring egentligen 😬 men två kartonger med "spara" och två med "skänka" ner i källaren såhär långt!
Jag lyssnade på Marie Kondos bok när jag tog itu med kläderna, det hjälpte till mycket även om jag inte gjorde exakt som hon sa 😄

Har sålt ett apple-watch armband till och en hundfrisbee på Vinted. Fortfarande imponerad av att folk köper saker som bara legat och skräpat här hemma 🤩 Tycker annars det svåraste med att rensa är att bli av med grejorna när väl rensningen är gjord men nu är det bara att pinna till postombudet med det :D

Har sålt ett apple-watch armband till och en hundfrisbee på Vinted. Fortfarande imponerad av att folk köper saker som bara legat och skräpat här hemma 🤩 Tycker annars det svåraste med att rensa är att bli av med grejorna när väl rensningen är gjord men nu är det bara att pinna till postombudet med det :D
Det var revolutionerande för mig också 😅 hade liksom inte tänkt på att man kan sälja även smågrejer och att folk faktiskt vill köpa det. Det har varit så mycket enklare att släppa taget om saker också när man inte måste slänga det!

Det var revolutionerande för mig också 😅 hade liksom inte tänkt på att man kan sälja även smågrejer och att folk faktiskt vill köpa det. Det har varit så mycket enklare att släppa taget om saker också när man inte måste slänga det!
Precis, jag har innan vägt hur mycket jobb det tar jämfört med vad jag får och då har småsaker inte kommit upp i att det är värt att göra det. Men det är så smidigt att lägga upp på Vinted, jag lägger upp ett par tre prylar i taget, har mellan 20-30 saker till salu just nu och sen när de blir sålda postar jag på hundrundan (har ett närlivs här med väldigt generösa öppettider som tillåter jag tar med hunden in), så blir liksom knappt något extra jobb. Och sen att sakerna kommer till nytta för någon. Revolutionerande.
Dessutom är nog min mamma stolt över mig, hon som alltid retat sig på alla mina saker 😅

Grovt uppskattat är det ca hälften som ryker 😵‍💫 det sjuka är att det inte är såna där fina men oanvända grejer som är svåra att göra mig av med utan sånt här, pyjamasbyxor som objektivt sett är lite för små och jättegamla, men har LAMOR på sig :love:
IMG_8231.webp

Skönt att jag inte har några andra och helt enkelt måste spara dom :sneaky:

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 636
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
657
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 490
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V