Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Tja, dammen är på 250 liter, så det är ju ingen stor grej. Men för stor för ett litet barn. Har nog aldrig sett någon hänga in en sån damm faktiskt.

Jag säger inget om staket, jag hade gärna testat. Men jag är inte ensam i hushållet.
Varför inte bara tömma den, då kan han ju inte drunkna

Huuu, kommer ni ihåg min snälla kamrat som var här o hjälpte mig, när jag kom hem från 3 mån i skånehuset, låg allt det kvar i gästrummet, vill inte!!!

Det beror ju lite på vad planen är? Tänker ni ha damm igen om några år? I så fall hade jag täckt över och sparat, för det är väl rätt jobbigt att anlägga damm plus att det kostar pengar?
Det är en liten formpressad balja, inte särskilt jobbigt.
Jag vill inte ha en plåt liggandes mitt i trädgårdens centrum, och dessutom är det svårt att få till så det inte är några vassa kanter som sticker ut.

Är hemma och är sjuk så igår gick jag ignenom bokhyllan och rensade ut lite böcker som åkte ut på vinted, nu håller jag på med elektroniklådan. Har lagt ut armband till min gamla apple watch och nu ska jag nollställa den och min gamla iphone så får de också åka ut på annons.

Rensade ut rejält bland alla smycken. Inga utav direkt värde om mna säger så och la ut i en lokal bytes sida. Fick 2kg morötter till hästarna för det. Perfekt :D

Nu vill jag bara hitta ngt snyggt enkelt ställ att förvara de smycken jag har. Har beställt en liten hängare för halsbanden och morgon ska jag en sväng påiea och se om jag kan hitta något användbart. Vill ju gärna ha dem framme så jag kan börja använda dem.

Det är nästintill oundvikligt att rensa utan att samtidigt organisera. Och nästan oundvikligt att organisera utan att köpa organiseringsystem/lådor mm.

Men jag skäms nästan att skriva det här i rensningstråden.. det står ett STORT paket från Ikea på min farstu, full med organiseringslådor.

😄🙈

Det är nästintill oundvikligt att rensa utan att samtidigt organisera. Och nästan oundvikligt att organisera utan att köpa organiseringsystem/lådor mm.

Men jag skäms nästan att skriva det här i rensningstråden.. det står ett STORT paket från Ikea på min farstu, full med organiseringslådor.

😄🙈
Det var precis därför jag köpte en byrå igår :angel: Trooor att det måste få räknas som en del av rensningsprocessen? 😅

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 412
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
643
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 411
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka