Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Kul att kunna "kryssa av" på bilden vad som försvann 😅 lampan och Kaffebryggaren gav nest pengar, 200 + 150 kr, men skorna (som var helt nya) fick jag 100 kr för också :)
IMG_20250322_203232.webp

Det tyckte jag med, men maken vill inte. Han litar inte på att det är tillräckligt.
Så den får flytta istället. Jag vill inte ha en ful plåt liggandes i trädgården i några år. Det går ju anlägga en ny damm om vi vill sen.
Men det är klart att ett staket kan göras tillräckligt? Det har man ju runt pooler, till exempel. Det kan nog vara så att det redan krävs staket runt er damm...
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...xt=ett minst 0,9 meter högt barnsäkert staket.

Tja, dammen är på 250 liter, så det är ju ingen stor grej. Men för stor för ett litet barn. Har nog aldrig sett någon hänga in en sån damm faktiskt.

Jag säger inget om staket, jag hade gärna testat. Men jag är inte ensam i hushållet.

Haft en fullstor frysback/låda, ca 50x50 cm ståendes ovanför kylskåpet, med diversemat i.

Tog ner den idag och slängde allt gammalt, det som blev kvar rymdes i en 20x20 cm låda.

Och så har vi (haft?) I hela jäkla huset. Proppfullt överallt, men som det visar sig mest vara grejer vi inte använder 😅 vi är hopplösa.

Men nu blev det iallafall lite mer ordning i köket :)

Höll på att få ett litet psykbryt idag för sambon är verkligen en samlare när det kommer till virke. Han sparar ALLT, från minsta spillbit till ruttna plankor, och det ligger slängt hipp som happ i stora högar som gör flera utrymmen i ladorna totalt oframkomliga :cautious: Efter att ha sorterat och flyttat jag vet inte hur många kubikmeter virke hade jag knappt gjort en synbar skillnad. Så nu har jag börjat slänga ut allt spill och oanvändbart så får han dela upp det i mindre bitar för att kunna elda med. Det blev en acceptabel kompromiss till slut och även om det är myyyycket kvar att gå igenom så kan jag åtminstone se en väg framåt nu 🤪

Hittade även dessa gamla godingar när jag röjde! Visste inte att det har funnits hästar här på gården för förra ägaren som bodde här sen 50-talet hade bara kor.
Capture.webp

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 412
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
643
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 411
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka