Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Jag har lånat mammas bil så tanken är att rensa i mitt gamla djurrum i helgen. Där finns också en massa möbler och prylar som borde läggas ut på annons för de bara står och tar jättemycket plats, men eftersom jag bara använder lokalen till att tvätta just nu så har jag inte orkat bry mig

Yay!
Lämnat porslinet och en kasse kläder till second hand-butiker idag, skönt att bli av med det. Ska bara ta bort annonserna nu också.
Och madrassen var det en annan som skrev o frågade om den var kvar idag, får väl se hur det blir med den... känns jättesynd att kasta.

Nu ska jag se om jag hittar nåt mer att rensa ut!

Har slitit i verktygsladan senaste dagarna och släpat ut jag vet inte hur många kilo metallskrot och virke. Min rygg är inte glad :p men känns så skönt att börja se lite skillnad. Ett rum är tömt, övervåningen är halvvägs tömd och förrådet på baksidan är nästan helt klart också ✅

20250321_134233463_iOS.webp

Har tömt en garderob i rummet innanför köket (nuvarande kaninrummet som ska bli vårt sovrum till sommaren då kaninerna ska flytta ut permanent). Skåpet var för fyllt med barnens spel, pussel och tidningar (mestadels min häst) men nu är det nästan helt tomt och ska bli mitt syskåp!

Massa skräp som kastats och en del som ska ut på vinted!

Finns ett hästloppisföretag som jobbar med påsar man fyller och sen skickar in, lite som Sellpy.
De har en väldigt trevlig hemsida med alla grejer och de tvättar allt som är lortigt innan de lägger upp så allt är fräscht vid försäljning.

Så nu tänkte jag prova att fylla en kasse och skicka in :)

Kul att det ploppar upp nya lösningar :)

Finns ett hästloppisföretag som jobbar med påsar man fyller och sen skickar in, lite som Sellpy.
De har en väldigt trevlig hemsida med alla grejer och de tvättar allt som är lortigt innan de lägger upp så allt är fräscht vid försäljning.

Så nu tänkte jag prova att fylla en kasse och skicka in :)

Kul att det ploppar upp nya lösningar :)
Jag skickade in åtta plagg dit, de fixade till tre av dem lite extra och har sålt fyra av åtta… på TVÅ ÅR OCH TRE MÅNADER har jag fått 17 kronor utbetalt…
Nu var det mest CRW kläder så värdet var inte väldigt högt men det var hela och rätt fräscha grejer jag skickade. Hade varit bättre sälja paketet för 100 kr på Marketplace för mig

Jag skickade in åtta plagg dit, de fixade till tre av dem lite extra och har sålt fyra av åtta… på TVÅ ÅR OCH TRE MÅNADER har jag fått 17 kronor utbetalt…
Nu var det mest CRW kläder så värdet var inte väldigt högt men det var hela och rätt fräscha grejer jag skickade. Hade varit bättre sälja paketet för 100 kr på Marketplace för mig
Det lät ju trist 🫤

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 412
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
643
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 411
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka