Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Nu har jag äntligen fått hem min stora påse med kläder o skor från exet. Bra att han ska flytta så det blir gjort. Har dock lite kvar där som en cykel och lite annat. Så istället för att rensa fyller jag på med mer för tillfället...🫣

Imorgon blir det att gå igenom påsen, tvätta det som behövs och sen annons på det. Är nog ev bara någon jacka däri jag tänkt spara. Om jag inte gör något mer fynd då.
Inget jag använt/saknat sen 2018 när jag flyttade därifrån, så det mesta borde gå få iväg igen.
:angel:

Lite rädd att ett paket jag skickat inte kommer hämtas ut tid. Hoppas bara personen bara varit upptagen med annat. Vill ju inte ha hem det igen. Köparen hade tyvärr inte de bästa betyget. Många avbrutna köp enligt recensionerna... :nailbiting:
Ev om det blir som en tidigare beställning då. Där jag får pengar + varan tillbaka så jag kan sälja igen då.:angel:

Har fått sålt några sminkpaletter som inte använts mer än nån enstaka gång också. Lite dubbla känslor för de är himla fina, men av nån anledning sträcker jag mig inte efter dem och det känns synd att de bara ligger och åldras (och förr eller senare får slängas bort istället...).

Packtejpen räckte precis till paketen som packats idag :D .

Surar, hade packat in påsarna med utrensade kläder i bilen för att lämna i insamlingscontainer när jag ändå åkte till stan. Men då har de först flyttat hela återvinningsstationen och på nya stället har de tagit bort klädinsamlingarna?! Vad fan liksom…
Återvinningstationerna har många olika aktörer. Marken ägs oftast av kommunen, sedan kommer förpackningsinsamlingen in som är en organisation, klädinsamlingarna är varje egen organisations egen. Så i stort sett är det så att förpackningsinsamlingen har avtal/samarbete med kommunen som upplåter platsen och sedan så hakar bara klädinsamlingarna på och frågar kommunen om de också får ställa ut sina insamlingar på samma plats vilket oftast går bra om man har utrymme för det.

Flytten och förlusten av insamlingslådor har nog inget med den nya lagen att göra utan av någon annan anledning har man valt att flytta insamlingen och så har inte inte klädinsamlingsorgansiationerna följt med. Återvinningstationerna står ofta på platser som är "över" men ändå centrala så folk kommer dit. Men efter ett tag så behövs platsen för något annat eller så kanske man upptäcker att återvinningen på något sätt orsakar störningar (större än vad som kan accepteras) och då försöker man hitta en annan plats åt dom.

Störigt för individen att åka med grejer och sedan inte kunna lämna av dom är helt förståelig. Jag hade blivit jätteirriterad, det blir man ju.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 312
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 208
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilket kön?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈