Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Plötsligt två köp på Vinted, varav en legat länge.
Behöver nog lägga ut lite mer framöver 😊

Och så har jag bett mannen plocka undan sina grejer från alltiallohörnan i källaren där jag tänkt ha som min hörna (det är lugnt, han klarar sig, han har rätt många egna kvadrat I garaget) med mina verktyg och trädårdsfix.
Han hade visst redan plockat bort sina grejer.. Så HUR kan det komma sig att det är fullt på varenda kvadratdecimeter och jag känner inte igen en enda pryl? 😅

Men om han redan plockat sitt är det väl bara att hiva ner resterande i sopsäcken va?

Blir alltid GALEN på Sellpy som sorterar bort sjukt mycket grejer. Överklagade alltihopa och nu har dom i alla fall publicerat tre grejer till. Blev lite nöjd när en klänning såldes för 450 kr. Det mesta har dom lagt ut ganska dyrt, så det borde bli en del pengar. Jag tänkte i min dumhet om jag skickar tre exakt likadana nya träningslinnen att dom skulle lägga dom i ett paket och lägga ut för typ 75 kr, men nej, dom bestämde att varje linne varför sig var värt under 50 kr och vägrade sälja dom. (Helt nya märkes-linnen ska tilläggas). Sen har dom värderat vissa grejer vansinnigt högt men det blir kanske sålt om de sänker priserna några gånger.

Sammanfattningsvis avskyr jag Sellpy men jag kommer inte sälja grejerna själv, så det är bättre än inget 😅

Blir alltid GALEN på Sellpy som sorterar bort sjukt mycket grejer. Överklagade alltihopa och nu har dom i alla fall publicerat tre grejer till. Blev lite nöjd när en klänning såldes för 450 kr. Det mesta har dom lagt ut ganska dyrt, så det borde bli en del pengar. Jag tänkte i min dumhet om jag skickar tre exakt likadana nya träningslinnen att dom skulle lägga dom i ett paket och lägga ut för typ 75 kr, men nej, dom bestämde att varje linne varför sig var värt under 50 kr och vägrade sälja dom. (Helt nya märkes-linnen ska tilläggas). Sen har dom värderat vissa grejer vansinnigt högt men det blir kanske sålt om de sänker priserna några gånger.

Sammanfattningsvis avskyr jag Sellpy men jag kommer inte sälja grejerna själv, så det är bättre än inget 😅
De värderar grejerna så godtyckligt. Jag tror att om man skickar in tre påsar med exakt lika innehåll kommer det bli tre helt olika bedömningar.

Tre påsar med kläder utsorterade. Några kill your darlings-plagg som började bli slitna (noppiga, lite lösa trådar osv) och några jag inte använt så mycket och troligen inte kommer börja använda heller.

Tycker det kan vara så svårt att rensa kläder, eller jag behåller lätt plagg som är sådär eftersom jag inte har något bättre i den kategorin..

Exakt det där gör att jag skippar Sellpy. Har skickat massa fina märkeskläder som dom vägrat sälja.

Du har ingen Busfrö butik i närheten av dig? Det tycker jag har fungerat super och de säljer allt som är helt, rent och inte allt för daterat.

Exakt det där gör att jag skippar Sellpy. Har skickat massa fina märkeskläder som dom vägrat sälja.

Du har ingen Busfrö butik i närheten av dig? Det tycker jag har fungerat super och de säljer allt som är helt, rent och inte allt för daterat.
Var inte Busfrö i blåsväder nyligen, för att dyrare plagg försvann innan de kom ut till försäljning?

Nix, jag har inget annat alternativ än att sälja själv. Men det kommer jag inte göra så alternativet är 0 kr eller få en slant och vara lite förbannad på Sellpy 😅

Idag jobbar jag hemma och provar bh:ar. Såna jag inte använt på länge men inte kommer ihåg varför. 4-5 stycken har redan åkt, den jag har på mig nu är nog godkänd. 😁

Det har ju jag! Mamma berättade det för ett tag sedan eftersom jag köper mycket second hand, men hade inte koll på att lämna in. Det ligger tre mil bort, men det kan det vara värt det om jag slipper sälja själv! Eftersom väldigt mycket redan ligger för 11kr på vinted så lär jag troligen inte förlora någon vinst heller. Bestämmer de priserna eller gör man det själv?

Det har ju jag! Mamma berättade det för ett tag sedan eftersom jag köper mycket second hand, men hade inte koll på att lämna in. Det ligger tre mil bort, men det kan det vara värt det om jag slipper sälja själv! Eftersom väldigt mycket redan ligger för 11kr på vinted så lär jag troligen inte förlora någon vinst heller. Bestämmer de priserna eller gör man det själv?
Dom sätter priserna, jag tror man får typ 40 %. Nu vet jag inte vad det är du säljer för 11 kr på vinted, men skulle tro att du får minst det samma på busfrö. Dessutom slipper du böket med att sälja ;).

Förr arbetade jag i stan där det finns busfrö-butik och lämnade jag minst en påse per månad när de inte hade inlämningsstopp (man får lämna en påse per "avdelning" i månaden om jag minns rätt). Nu blir det mer att samlar ihop det finaste och tar med när jag ändå är där. Men kan sakna regelbundenheten.

Sen är Busfröbutikerna väldigt olika, även om de har samma regler. Men vissa är mer kräsna (med all rätt kan jag tycka) än andra.

Dom sätter priserna, jag tror man får typ 40 %. Nu vet jag inte vad det är du säljer för 11 kr på vinted, men skulle tro att du får minst det samma på busfrö. Dessutom slipper du böket med att sälja ;).

Förr arbetade jag i stan där det finns busfrö-butik och lämnade jag minst en påse per månad när de inte hade inlämningsstopp (man får lämna en påse per "avdelning" i månaden om jag minns rätt). Nu blir det mer att samlar ihop det finaste och tar med när jag ändå är där. Men kan sakna regelbundenheten.

Sen är Busfröbutikerna väldigt olika, även om de har samma regler. Men vissa är mer kräsna (med all rätt kan jag tycka) än andra.
Oki. Ska absolut kolla upp det! Det hade varit så skönt att slippa skiten hemma!

Nu har de ändrat så man får bara lämna in varannan månad. Jämna månader är det inlämning förutom på sommaren då det är paus. Jag brukar lämna in det jag inte lyckats få sålt själv dit.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 491
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
651
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 460
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur