Dejtingtråden del 38

Vi fortsätter att skriva, skicka reels och lära känna varandra. Att han också är autistisk gör det väldigt mycket lättare eftersom vi vet hur vi fungerar och tänker och agerar.

Nu jobbar vi samma skift och han blir lite avvaktande på jobbet så vi pratar inte så mycket. Jag kan förstå det, han jobbar självständigt och jag i team med män. Går jag någonstans har jag nästan alltid med mig minst en annan kille varav en alltid går med armen runt mina axlar. Det går inte att vara svartsjuk om man ska vara med mig.

Jag skulle väldigt gärna vilja träffa honom i helgen men blir samtidigt lite stressad över hur jag ska kunna lösa det tidsmässigt. Men förhoppningsvis kan.jag lösa det, får väl låta bli att sova som vanligt 🙄

Uppdaterar, vi har dejtat nu ett par veckor, bla gått på hockey tillsammans och pussats i pausen, haha! Vi tar varje tillfälle vi kan för att ses och i helgen är vi barnfria båda två, så vi kommer att hänga från fredag kväll till söndag em. Första gången vi sover tillsammans, spännande! Men det känns hur bra som helst, väldigt tryggt och avslappnande :)

En kollega ville tussa ihop mig med hennes kusin, "han är jättesnäll! Men blyg och osäker, lite mesig, han har inte haft ett förhållande på 10 år och tror att han aldrig kommer hitta någon, han kommer ta hand om dig jättefint!" och jag bara eh, nej tack, jag kan vara en riktig bitterfitta och köra över någon som är blyg och mesig 😂🙈🤦🏼‍♀️

En kollega ville tussa ihop mig med hennes kusin, "han är jättesnäll! Men blyg och osäker, lite mesig, han har inte haft ett förhållande på 10 år och tror att han aldrig kommer hitta någon, han kommer ta hand om dig jättefint!" och jag bara eh, nej tack, jag kan vara en riktig bitterfitta och köra över någon som är blyg och mesig 😂🙈🤦🏼‍♀️

Relaterat 🙋

Jag har ju tidigare träffat killar som är mycket lugnare än mig, någon tanke om att det är bra med någon som bromsar och kan hålla mig på jorden lite. Mitt ex och S har tex många likheter.

Men den här killen är helt tvärtom, han är precis som jag, kanske ännu mer crazynes i vissa situationer och det är så befriande. Så det kanske är det jag ska ha för att inte bli frustrerad och tröttna.
En kollega frågade mig för ett tag sen vad jag egentligen vill ha.
Mitt svar. Någon att fulsjunga med i bilen.
Det var precis det vi gjorde när jag körde hem honom igår 😁

Jag har ju tidigare träffat killar som är mycket lugnare än mig, någon tanke om att det är bra med någon som bromsar och kan hålla mig på jorden lite. Mitt ex och S har tex många likheter.

Men den här killen är helt tvärtom, han är precis som jag, kanske ännu mer crazynes i vissa situationer och det är så befriande. Så det kanske är det jag ska ha för att inte bli frustrerad och tröttna.
En kollega frågade mig för ett tag sen vad jag egentligen vill ha.
Mitt svar. Någon att fulsjunga med i bilen.
Det var precis det vi gjorde när jag körde hem honom igår 😁
Härligt!

Själv vill jag inte ha någon som mig själv, jäkla bitter och tråkig 😅
Behöver någon lite galen, impulsiv och rolig. Som inte tar allt på så stort allvar. Men i grunden varm och trygg förstås ❤️

Har ju en måttstock som alla kan jämföras mot…

Känns lite konstigt med dejten nästa vecka. Vi skriver lixom inte alls, har bara bokat en dejt 🤷‍♀️

Känns lite konstigt med dejten nästa vecka. Vi skriver lixom inte alls, har bara bokat en dejt 🤷‍♀️

Jag har dejtat några som inte ville skriva mycket innan för att de tyckt att man lätt målar upp en bild av en person som är svår att bortse ifrån när man träffas sen. Kan förstå den inställningen, även om jag ju vill ha någon som jag klickar med i text också och är beredd att ta risken att det känns lite platt irl.

Är i någon sådan situation nu. Jag och han jag skriver med har uppenbarligen en del magi i text, och det skulle kännas lite sorgligt om det inte är i närheten av det när vi ses. Inget alls som handlar om något relationsmässigt eller "kommer det här vara en dejt?" men i samtalet om musik och världen märks det att det finns en intention att utforska varandra. Får se hur det känns när han är hemma igen. Lite klurigt också när han är en viktig vän till en av mina närmaste vänner.

Totalt "inte min typ" om man tittar på yttre faktorer. Men det brukar betyda att det verkligen finns något jag är intresserad av om jag triggar på någon som jag inte spontant tycker är attraktiv från början.

Vi ska ses imorgon 😍
Ska jobba övertid och sen till stallet och rida så lär vara en ganska stor risk att jag somnar efter typ en timme men det vet han om 😆
Vi har pratat på jobbet när vi haft möjlighet och jag har kört hem honom varje kväll. Det tar nog max 10 minuter att gå och nästan lika lång tid att köra bil 😅
Men det är trevligt att prata i en lugn miljö, suttit kvar och lyssnat lite på musik innan han gått in.
Han känns verkligen så himla genuin och fin som person.

Hur skulle ni tolka en man som bara vill ses då och då?
Jag har dejtat honom i några månader och det mesta har varit på hans initiativ och det är i princip alltid han som hör av sig till mig först och i princip dagligen.
Men att ses verkar han inte vilja göra förutom då och då.
Vi har träffats några få gånger trots att vi bor i samma stad.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
2 968
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 492
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 447
Senast: gullviva
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 18 19 20
Svar
389
· Visningar
9 209
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka