Dejtingtråden del 38

Jag trivs rätt bra med min tillvaro men kan ändå sakna att ha en partner. Själva dejtandet tycker jag är lite jobbigt, hade allra helst hoppat förbi det och haft vardag direkt. 😅
Jag känner exakt samma. Hade mer än gärna sluppit dejta, det är en av anledningarna till att jag inte gör det. Tycker det är jättehemskt och jag hade väl kunnat stå ut om jag visste att det i slutänden hade blivit något. Men inte att gå på dejter med folk som det aldrig blir något med i slutänden. Hu. Vill bara snabbspola fram till vardagen direkt.
 
Jag känner exakt samma. Hade mer än gärna sluppit dejta, det är en av anledningarna till att jag inte gör det. Tycker det är jättehemskt och jag hade väl kunnat stå ut om jag visste att det i slutänden hade blivit något. Men inte att gå på dejter med folk som det aldrig blir något med i slutänden. Hu. Vill bara snabbspola fram till vardagen direkt.
Ja! Visste man att det kommer leda till nåt så är det väl en sak med dejtandet, eller om man hittar en person som är intressant på riktigt.
Kan man inte bara få veta det på förhand 🤣
 
Jag tycker det är lite roligt att dejta, träffa nya människor man kanske inte träffat innan. Ibland blir det bara en träff, eller flera, Ibland en ny kompis och Ibland något mer.
Jag skulle gärna ha en partner, men vet inte om jag är riktigt redo för det egentligen. Men träffar jag helt rätt person så kanske?
 
Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att träffa nya människor. Jag vill verkligen inte och måste tvinga mig själv att göra det 😅
Skulle också vilja spola förbi den där jobbiga lära känna varandra perioden.

Det är både en fördel och en nackdel med att träffa någon från jobbet. Fördel att jag faktiskt har koll på vem människan är och att det finns ett grundintresse.
Nackdelen är att jag är så jäkla intensiv och cray cray på jobbet, jag är inte riktigt likadan hemma 🙃
 
Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att träffa nya människor. Jag vill verkligen inte och måste tvinga mig själv att göra det 😅
Skulle också vilja spola förbi den där jobbiga lära känna varandra perioden.

Det är både en fördel och en nackdel med att träffa någon från jobbet. Fördel att jag faktiskt har koll på vem människan är och att det finns ett grundintresse.
Nackdelen är att jag är så jäkla intensiv och cray cray på jobbet, jag är inte riktigt likadan hemma 🙃
Håller helt med. De senaste tre killarna jag har träffat har varit via jobb och killen innan dess genom en gemensam utbildning. Då har man redan en relation med personen och lärt känna varandra utan att det blir en dejtsituation från början. Plus att man redan känner varandra så den där ångestframkallande första kontakten inte blir så påtagligt.
 
Jag fick svar sen iaf 😄
Har,skrivit lite och han är trevlig men jag tror vi är en dålig matchning. Han är ju inte den mest fartfyllda killen på jobbet och verkar vara lite likadan på fritiden och det har jag ju redan testat en gång 🙄

Men ska antagligen träffa hårdrockaren i veckan. Har en till som kör hoj och tänkte ta en tur åt mitt håll när vädret är fint. Han verkar väldigt trevlig och det innebär ju ingen större ansträngning för mig att ses lite snabbt här.
 
Jag tycker det är både roligt och jobbigt att träffa nya människor. Och jobbet är inte ett alternativ, inte minst för att det mest är tanter som jobbar 🤣
 
Jag lägger ner. Tog bort Tinder. Har bestämt mig att det som sker det sker, för mig blir det för opersonligt och ytligt med appar. Det tar för mycket kraft att försöka skriva med folk man inte känner. Jag sätter min tro till jobbet eller universum eller nåt 😅

I helgen har jag insett att jag faktiskt har de jag älskar omkring mig, och ramlar det in någon ny är det bara en bonus ❤️
 
Jag ska på dejt imorgon. En Tindergrabb som jag matchade med och snackade lite med för några veckor sen men vi hann inte få till en träff innan semestern. Väl hemma igen blev jag ”dumpad” pga han och en annan tjej bestämt att de inte skulle träffa andra. Men det sket sig tydligen så inte så långt efter hörde han av sig och frågade om jag fortfarande är intresserad av att ses.
Tänker att det är bra för mig att öva på att gå på dejt igen. 😊
 
Oh my 😂
Jag kan egentligen lyssna på det mesta som bakgrundsmusik. Men när jag lyssnar aktivt är det väldigt smalt och det känns som en viktig sak att dela 😄

För mig är musik en så viktig del av min fritid att det inte hade funkat med någon som har diametralt annan smak. Kommer bara dejta folk som kan tänka sig att ha kul på samma ställen som jag!

(Och i detta medföljer också oftast en livsstil som man måste åtminstone kunna acceptera för att det ska fungera...)
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 647
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 137
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
90 91 92
Svar
1 823
· Visningar
89 652
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 287
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp