Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Oj vad kul! Då får vi hålla tummarna nu då. Var väl skönt att hon tog sitt förnuft till fånga och föll för den utvalda.:D

Ja! Annars hade jag nog fått stirra ut heller eller nåt.

Han finns på frusen, så i värsta fall hade jag väl fått ställa henne på seminstation och kort och gott BESTÄMMA att han var den utvalde.

Hon kollas ikväll också.

Sen när det är dags för ev hämtning efter koll på 16 dygn så ska jag lämna av ett ridponnysto (e Gimmic u ett russto) för betäckning med samma hingst. Då har jag sällskap till Neffi och ev föl sen! Hon brunstar så man ser... :)

Ska hon ocksa betäckas med Packie?
Är det bara han som betäcker av connemarahingstarna iår eller???:confused:
Det måste väl finnas annat att välja på i den rasen?

Haha ja hon ska till Packie också.

Nej det är säkert fler som betäcker.

Men vi är ju en liten liga här inne som har våra ston hos honom :)

Jag favoriserar Packie eftersom min förra var efter honom och hon var bra. Och så är han ju ruskans snygg!

Min är betäckt med poeten, 16 dagar sen nu och har inte kommit ny brunst, vet kommer och kollar henne i morgon eller övermorgon.

Poeten hade en massa ston i stallet, så han har nog också fullt upp.

Delvis knapplån...:)
Vad har Packie lämnat? Poängtagande tävlingsavkommor? Godkända hingstar, diplomston? Hur ligger hans avkommor till vid kvalitetsbedömningar och ungponnychampionat?
Hur många avkommor har han totalt?

Hlsn Helena

Hittar 44 avkommor i Blå Basen tom 2005.

Nu ska vi se här;
Diplomston: 9 st tror jag har hittat
Guldbelönade: 6st (inte medräknat diplomstona)
Hoppning; plc reg LB, treårs 8-8, segrar reg LB deb LA, 2 dubbeldiplom 1 gångartsdiplom.

Sen två eller tre championföl.

Men avkommorna är inte så gamla.

Från hemsidan.

"”Packie” är för tredje året i rad rankad etta på avkommebedömningslistan ”Exteriörtoppen” , bästa exteriörförärvare av 48 bedömda svenska connemarahingstar år 2006. ”Packie” nedärver sig över medel på alla exteriöregenskaper (över 100 i index) och har listans högsta index för förärvning av ”typ” (111). Han är avkommebedömd med A-Exteriör. Hälften av ”Packies” visade treårsdöttrar har erhållit avelsdiplom.

2003 vann avkommor till ”Packie” två av totalt fyra treårstester för ponny av alla raser i landet, med dubbeldiplom för hoppning & gångarter. Hans testade 3-åringar har positiva betyg i galopp och löshoppning.

”Packies” avkommor tävlar fortfarande till övervägande delen i ungponnyklasser. Endast fem reg avkommor är födda före år 1999. Nöjda ägare berättar om ridbarhet och hoppglädje."

Fast jag hade ju valt honom ändå :love:

Stoet som jag har hos Packie betäcktes för första gången igår (på egen brunst). Det tog ju lite tid innan hon släppte till, men nu verkar allt ok.

Stoet som jag haft hos Flynn är konstaterat dräktig!

Hur går det med Katizy? Var ett tag sedan jag var inne här, så du kan ha skrivit ngt innan kanske.

Hon är den enda av damerna som inte brunstar. Står och piper i hörnet av hagen mot Rod. Får nog inse att det inte kommer att bli något mer föl för henne. Hon får bli familje- eller skogsmulle ponny istället. För det känns inte som att det är lönt att lägga ner en massa till pengar när hon bara blir infekterad. Det är läget just nu. Men det kan ju ändra sig.

Om man hade pengar så skulle jag prova embryotransfer. För hon verkar ju bli dräktig bara det att det inte stannar kvar.

Hur går det för dina pojkar då? Synd att du inte kunde följa med upp till hingstpremieringen. Men vi får ses en annan gång.

Ska hon ocksa betäckas med Packie?
Är det bara han som betäcker av connemarahingstarna iår eller???:confused:
Det måste väl finnas annat att välja på i den rasen?

Äh. Alla använder inte Packie. Du får läsa lite noggrannare. :p

Mina två ston är båda betäckta med Lofty Roderic.

Beauty är inbokad till Castleside JJ och brunstar nog lagom till midsommar - tur att det är naturlig betäckning och inte semin då.

Connemara_lovers sto Amirett T är konstaterat dräktig med Ashfield Cathal Crobdhearg.

Här kommer lite bilder på mina pållar från Örebro-utställningen. Har inte haft min dator förrän nu om ni undrar ;)
Inga jättebra bilder tyvärr, lite för soligt för det=muchos skuggor :(

11255226.jpg

11255231.jpg

Peia i skuggor

Pappa och Cinna solar

Cinna tycker att utställningar är lite långtråkigt så hon sover en stund då och då ;)

11256996.jpg

Ruggigt surt att hon kisar lite på den här bilden :mad:
11256997.jpg

Cinna skrittar

Haha de kom igång ungefär samtidigt alltså ;)

Jag tror väl madame åker ut på bete nu eftersom hon är betäckt två gånger.

Lagom till regnet och allt. Hon lär vara ARG.

Tackar så mycket :) Peia har fått lite sommarmage nu också. Hon har ju gått i en riktig gräshage i 1,5 vecka och när jag fick se henne igen igår så *floffmage* :p
Tur att hon är pigg och glad ändå. Hon har lyckats charma hagpolaren Kelly också. De står bredvid varann i stallet och så fort Peia går iväg får Kelly nippran, oavsett om de andra hästarna är inne. Peia, hon är mest intresserad av sig själv hon :rofl: Synnerligen lik sin moder. En skillnad dock, Peia och Kelly kliar på varann utomhus. Så lågt skulle Cinna aldrig sänka sig :angel:
(Peia når inte riktigt upp på Kelly, hon är väl runt 1,65 m eller så ;) )

Håll alla tummar ni har på söndag också! Då ska Cinna tävla hoppning för första gången sen 1 april. Dessutom på gräs (i Köping), något hon inte varit jätteförtjust i tidigare. Allt som förberedelse för Riks :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 772
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 088
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka