Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hon är den enda av damerna som inte brunstar. Står och piper i hörnet av hagen mot Rod. Får nog inse att det inte kommer att bli något mer föl för henne. Hon får bli familje- eller skogsmulle ponny istället. För det känns inte som att det är lönt att lägga ner en massa till pengar när hon bara blir infekterad. Det är läget just nu. Men det kan ju ändra sig.

Om man hade pengar så skulle jag prova embryotransfer. För hon verkar ju bli dräktig bara det att det inte stannar kvar.

Hur går det för dina pojkar då? Synd att du inte kunde följa med upp till hingstpremieringen. Men vi får ses en annan gång.

Det är så synd att det inte funkar, o det är som du säger att det går till en viss gräns det här med att lägga ut pengar på det hela! Men jag håller mina tummar så innerligt på att det ska bli ngt...

Det var tråkigt att inte få se Kenny o Lisa in action, men flyttern gick före! Hon ska nog ner till riksen, får se om jag tar mig dit...har inte mkt semester i år. Min två kusar mår toppen. De har fått gå själva då Amber har fölat o de går me Kajsa. Mina har varit ute sen 5 maj på grönbete så de är rätt runda.

Ska ni till riksen med någon av era kusar`?

jag har inte ens fått hingstkatalogen..
SCS sköter sej inte på den fronten.. fick CN nr 1 för två veckor sen....

Det är så synd att det inte funkar, o det är som du säger att det går till en viss gräns det här med att lägga ut pengar på det hela! Men jag håller mina tummar så innerligt på att det ska bli ngt...

Det var tråkigt att inte få se Kenny o Lisa in action, men flyttern gick före! Hon ska nog ner till riksen, får se om jag tar mig dit...har inte mkt semester i år. Min två kusar mår toppen. De har fått gå själva då Amber har fölat o de går me Kajsa. Mina har varit ute sen 5 maj på grönbete så de är rätt runda.

Ja, det känns som att det inte spelar så stor roll vad vi gör. Hon har ju fått bästa vet. vård hos båda hingstarna men det har ju inte hjälpt och vi har säkert lagt ut 15-20.000:- de tre gångerna vi betäckt. Du kanske behöver en häst till? :angel:

Förstår att det går före. Skönt att de mår bra. Våra har varit ute ett tag men går inte på riktigt bete dygnet runt än. Men valackerna är ändå runda om magarna. Beauty och fölis bor inne, liksom Rod men de ska väl också flytta ut efter hand.

Blir nog inga hästar till riksen men vi kommer i alla fall åla och titta.

*delvis kl*

Ingen riks här, jobbar nog och kusen får inte ställas ut där ändå samt at jag inte ridit tillräckligt för att vara med i ridklasserna.

Och så är hon ju förhoppningsvis dräktig!

Slog ifrån igår så hon släpps på bete nu och sen är det bara att vänta :love: :eek:

Hade gärna skaffat ett sto, men då för att kunna ta föl...lite trist att bara ha valackar! Men de planerna får vänta lite, har precis köpt hus;) men inom snar framtid ska det bli ett sto till min lilla skara!

Kommer hennes problem aldrig försvinna el förmildras av yttre omständigheter? (hoppas du förstår mig rätt.)

Tiger är anmäld till treårsklassen :) Han har dessutom avslutat sin helvila med besked, han var otålig när en bil passerade (i smygfart dock) på en smal skogsväg o tog ett sidsteg in i bakspegeln, han blev jätterädd :rofl: Sedan stod han minsann still tills matte bad honom gå igen, den lilla sprattelpållen... Imon ska vi ut o leka igen :bump:

Hade gärna skaffat ett sto, men då för att kunna ta föl...lite trist att bara ha valackar! Men de planerna får vänta lite, har precis köpt hus;) men inom snar framtid ska det bli ett sto till min lilla skara!

Kommer hennes problem aldrig försvinna el förmildras av yttre omständigheter? (hoppas du förstår mig rätt.)

Vi har ju inte lyckats få bort infektionen helt tror jag. Eller så är det så att hon infekterar sig igen. Men det är säkert inte omöjligt att få henne dräktig. Kanske att man skulle behandla under ett år så hon verkligen blir ren? Men jag vet inte riktigt. Hon hade ju troligen infektionen redan när vi köpte henne för hon har aldrig brunstat ordentligt. Och då kan ju slemhinnorna tagit stryk men veterinären vi haft här och ultrat sa att de kan behöva några år att återhämta sig så det finns kanske hopp. Men jag känner att tiden inte riktigt räcker till när hon bara går här och inte gör någonting.

*kl*

Jag har iaf anmält Cinna och Peia till riksen nu. Peia till klass 8 och Cinna till klasserna 11, 24 och 28 :) Vi kommer till Borås på fredag em/kväll och stannar hela helgen :bump:

Måste bara få dela med mig av hur härlig min ena kuse är...;) Idag hade vi besök av en dagisgrupp på 3 barn som haft hästar som tema hela året. Då jag jobbar där ibland gav jag som förslag att de skulle komma ner o testa på o rida. För dem var allt nytt o de fick ta hand om Killen innan de skulle rida. Han står helt lugnt i stallgången o rör inte en fena medans ungarna pysslar med honom...(somnar nästan:D ) När de sedan får testa o rida säger den ena tjejen (som aldrig ridit innan o är/var väldigt osäker) till mig: " Maria, du jag är inte alls nervös längre". Det är höjden av lycka för mig, att kunna ha en häst som ställer upp till 110 % o inte gör något med de mest oerfarna, visst blir man stolt :) Han är en riktig pärla! Att det sedan slutade med att de satt två o två barbacka på honom är bara ett plus!! Det kanske är ngn som har en liknande häst?

För många år sedan hade min kusin ett halvblod vid namn Spencer som vi satte upp min dåvarande pojkvän på. Han hade 0 balans men Spencer gick som om han hade ett glas med vatten på ryggen som han inte fick välta ut, så fort killen ovanpå tappade balansen så stannade han och väntade tills han satt sig ordentligt igen. Han gick som bredbent :)

HAHA påtal om ingenting !
Jag har hittat det mest löjliga tror jag..
Hitta ett sto vid namn Binnas Korall...
Hon är OTROLIGT LIK en viss BROLÖTENS KORALL, det slutar inte här.. Binnas Koralls mamma heter inget mindre än Binnas Citrin..

kan man ha starkare Brolöten anknytning ?

Nu e Lutricha anmäld till riksen, klass 10 o 20

Några fler som anmält sig?

*kl*

Hur länge kan man egentligen förvänta sig att vänta på att betäckningsrapporten ska trilla in från hingsthållaren? Någon som har en fundering? Kan ju inte gärna göra ett pass till fölis utan dessa papper.

Liten uppdatering av Madickens betäckning, eller kanske frånvaron av en sådan....

Ingen brunst alls, kom till station den 2:a Juni och UL den 20:e, två fina ägg och inga konstigheter. Sprutades igång samma dag, men har ännu inte börjat brunsta. Detta ska normalt ta 2-4 dagar efter spruttillfället.

Är lugn som en filbunke och inte alls orolig/rädd för hingsten, mest likgiltig. Ska nu kollas av vet. på fredag, händer det ingenting sedan så tror jag att både jag och plånboken ger upp. Har inte sett fölungen sedan den 2 juni, hon är nog stor nu. Saknar dem båda faktiskt, även om dem har det superbra på stationen.

Hur går det för er andra!?

Funderar lite över vilka regeler det är som gäller för att ställa ut connemara som är överhöjdare?? Hur är det med rid/hoppklasser osv på utställningar/riksen, får man vara med eller är det helt kört? Tacksam för svar från någon som vet (mer än jag;))

Neffi ska också träffa veterinären imorgon, så jag står redo med transporten. Är hon dräktig då får hon komma hem!

Så det hoppas jag! Hon har ju varit där sedan 19 maj!

Hon blev iaf betäckt två gånger efter igångsprutning, tog precis 4 dagar innan det satte fart. Är precis 16 dagar efter sista betäckningen imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 772
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 088
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V