Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Funderar lite över vilka regeler det är som gäller för att ställa ut connemara som är överhöjdare?? Hur är det med rid/hoppklasser osv på utställningar/riksen, får man vara med eller är det helt kört? Tacksam för svar från någon som vet (mer än jag;))

Du får vara med. Men om det är tex riksen du tänker på får du inte starta i mästerskapsklassen(28 o 31) utan den andra. Visningen är som vanligt. (Kanske poängavdrag för typ när de är överhöjdare).

Det står i proppen om du tittar på SCS hemsida. Ska du ta med dig någon till riksen?

Du får vara med. Men om det är tex riksen du tänker på får du inte starta i mästerskapsklassen(28 o 31) utan den andra. Visningen är som vanligt. (Kanske poängavdrag för typ när de är överhöjdare).

Det står i proppen om du tittar på SCS hemsida. Ska du ta med dig någon till riksen?

Hinner inte med det i år...sen är det ju det här me att åka transport...fixar ju inte det än! Men vi tränar på det;) Hade varit jätteskoj å visa honom...vi får se vad som sker framöver!!

Nu ligger det ute bilder på mina 2 kavatare på aramennoc :banana:

"Min" ska också kollas idag. Håller tummarna!!

Ingen bebis i min!

Himla trist.

Men hon såg iaf ut att vara på väg in i brunst så det verkar som om cyklarna är normala igen.

Ingen ridning denna sommar lutar det åt...

Lite rapport från mina.

Janville var inte dräktig utan kom i brunst 1 vecka för tidigt. Sköljdes och tog baktprov vilket visade på infektion. Bör brunsta nästa helg och har varit och hämtat hippotrim till henne att ge under betäckningen idag.

Windy är inte kollad pga lite udda omständigheter men hon borde börjat brunsta nu så vi tror på dräktighet men hon kollas väl nästa vecka.

Hinner inte med det i år...sen är det ju det här me att åka transport...fixar ju inte det än! Men vi tränar på det;) Hade varit jätteskoj å visa honom...vi får se vad som sker framöver!!

Nu ligger det ute bilder på mina 2 kavatare på aramennoc :banana:

Ja just det. Ni får träna på då. Kanske får vi se honom nästa år?

Ska titta på bilderna. Är de nytagna?

Ingen bebis i min!

Himla trist.

Men hon såg iaf ut att vara på väg in i brunst så det verkar som om cyklarna är normala igen.

Ingen ridning denna sommar lutar det åt...

Usch vad tråkigt! När hon varit borta så länge också...

Jag är däremot glad! Madicken satte igång och brunsta natten till i dag, och betäcktes redan i morse. Hon lyfte inte huvudet ur havrehinken under hela akten, så intresserad är hon :D

Ska nu hämtas hem i veckan, och UL:as hemma. Hoppas på en bebis i magen!

Ja just det. Ni får träna på då. Kanske får vi se honom nästa år?

Ska titta på bilderna. Är de nytagna?

Det hade varit jättekul å kunna ut å träna/tävla, men det känns som jag inte har ngn brådska iom att han bara är 5 år. Men givetvis vill jag visa honom inom ett connemarasammanhang, men när får tiden utvisa. Han har ju bra gener till att brås på inom hoppningen, o det märks det lilla vi har tränat!

Det gör du rätt i;) Japp de är från denna sommaren, juni bestämt. Kläm gärna fram en kommentar om dem...kul å höra vad andra tycker, iom att den ena inte är visad! :banana::banana:

Hur gick det för "din"?

Min är betäckt idag :)

Snabba puckar!

Nu finns det hopp om att hon får komma hem innan augusti. Dessutom innebär det här en fullt normal brunstcykel och att hon startat på egen hand!

Så det känns lite mer hoppfullt den här gången (och min plånbok jublar! inte en enda "onödig" dag på stall denna gången).

Har hälsat på Neffi idag och fick även rapport ang Grondas "pony to be". Skumt värre!

Neffi gnäggade snäll igen när jag kom men så visade det sig att hon gnäggar när alla kommer. Och när hon tror att hon ska få mat. Osv.

Pannluggen var så ihoptrasslad att hon inte kommer ha någon kvar sedan, det är ett gissel! (Ludd bara, klart inte Lotta kan stå och kamma manen på henne!)

Mkt ren och fin i de bakre regionerna, misstänker att hon är nytvättad efter och inför hingstbesök :)

Nytt försök imorgon, får se om hon släpper på då också.

*Kl*

Peia har idag löshoppat för första gången. Hon är bara hoppad vid hand tidigare. Första gångerna var hon lite tveksam men sen insåg hon att det här var lattjo lajban :bump:
Hon fick hoppa sex gånger på riktiga hinder och gjorde det mycket bra. Inte optimal ryggverksamhet men det kommer nog med mer vana. Huvudsaken var att hon tyckte att det var roligt.
Två språng på 90 cm var det högsta och hon gjorde det med luft :)

Den var tom. Inget föl. Inget ägg. Ingenting. :confused:

Så hon skulle kollas igen, i veckan tror jag.
Så inget direkt fel egentligen antar jag.

Neffi hade haft pli på sin yngre kollega i hagen. Den behagade dock vara dräktig så Neffi är nu ensam igen. Inte för att hon bryr sig om det, bara det finns mat! Har stora äran att gå i "trädgårdshagen". (Det är hon van vid, att pryda folks trädgårdar :rofl: ) Och Packie får sig en åthutning när han är färdig. (Typ; "jaja du har gjort ditt men det är fortfarande JAG som bestämmer, faktiskt".)

Yes. Det stämmer bra. Antagligen blir det inget om jag får gissa.

By the way åker jag till Irland på onsdag och blir kvar hela juli. Ska jobba här: http://www.ashford.ie:)

*kl*

Nu är min fröken färdigbetäckt, ett enda språng. Hon är sin vana trogen och står bara en dag för hingsten, sedan går hon ur brunst. Hoppas nu att hon är dräktig!

Jag har börjat planera lite för sommarens utställningar, kanske får båda unghästarna åka ut och visa upp sig lite grann. Tänkte då främst på RPAF:s föl och ungponnyutställning i höst. Någon annan som tittat på den?

Varför låta tvååringen hoppa 90 cm första gången den löshoppar?:confused:

Neffi stod bara en dag den här gången också (dvs slog ifrån idag).

Hoppas på små bebisar! Samma tid nästa år ju ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 769
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 088
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka