Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Nänä!

De har VISST pigment! (De kan bli solbrända bla och min har dessutom melanom, DET skulle inte gå utan pigment.)

Bara inte lika mkt som "helfärgade" hästar har.

Ifrågasätter inte ,bara undrar. Skulle själv aldrig hissa upp hindren till 90 cm första gången en häst löshoppar. Du får gärna förklara varför du anser det är rätt. Säkert fler än jag som undrar. Dela gärna med dej av dina erfarenheter:)

Nänä!

De har VISST pigment! (De kan bli solbrända bla och min har dessutom melanom, DET skulle inte gå utan pigment.)

Bara inte lika mkt som "helfärgade" hästar har.

Okej. Förlåt.

De har rosa hud.

(brukar det inte stå avsaknad av pigment?)

Det är inte så att ponnyn är ovan att hoppa, bara ovan att löshoppa. Så länge ponnyn gör saker med lätthet och glädje ser jag inget fel i att höja hindren. Särskilt inte när det är såpass lågt ändå. Betänk att hon om ett år ska hoppa 100 cm och klart bredare hinder. (Eller ännu högre om det handlar om de höga betygen.)

Pigmentbrist om man läser Bo Furugren.

(Okej nu börjar vi nog närma oss hårklyverier).

Är det någon som var i Surahammar och fotade?:)

Ha:) Du har min kompis häst, Tindra! Ska meddela henne!

*kl*

Liten uppdatering på betäckningsfronten!

Madicken är nu hemma och förhoppningsvis dräktig med Packie. Hon brunstade ju bara ordentligt en dag och det blev därför bara ett språng. Men det har funkat hittills så jag hoppas på det bästa. Fölungen är en riktigt snygg en som blivit jättestor under månaden på station. Ser ut som en liten hingst, och rör sig riktigt bra. Skimlar redan ur, och ser just nu ut som en ful tvättbjörn!

Ska fota alla damerna och försöka lägga in här.

Då får vi hålla tummarna nu då. Hur går det för er andra med betäckningarna? Något nytt?

Nej samma här, hon stod för Packie en gång i lördags. Nästa måndag är det 16 dygn och spännande.

*kl*

Liten uppdatering på betäckningsfronten!

Madicken är nu hemma och förhoppningsvis dräktig med Packie. Hon brunstade ju bara ordentligt en dag och det blev därför bara ett språng. Men det har funkat hittills så jag hoppas på det bästa. Fölungen är en riktigt snygg en som blivit jättestor under månaden på station. Ser ut som en liten hingst, och rör sig riktigt bra. Skimlar redan ur, och ser just nu ut som en ful tvättbjörn!

Ska fota alla damerna och försöka lägga in här.

Kikade in på din hemsida för att se om du hade några bilder på årsfölet. Såg då att du skrivit att Grange Flynn Sparrow är brittisk import. Vilket han inte är - han är irländsk...

Kikade in på din hemsida för att se om du hade några bilder på årsfölet. Såg då att du skrivit att Grange Flynn Sparrow är brittisk import. Vilket han inte är - han är irländsk...
:rofl: varför i hela friden tar du inte detta via ett PM istället?:confused:

På tal om ingenting...Om det står itk i färgbeskrivningen(ex efter brun), står detta för inga tecken??:confused:

Förmodligen..har dock aldrig sett den betäckningen förut. Förkortningen finns inte heller med i de gamla stamböckernas förkortningsregister.

Någon annan som vet??? ID-kontrollant kanske?:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 769
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 085
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka