Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Ja, inga tecken.

Min har den beskrivningen på sitt konturdiagram. De hon hade när hon föddes syns inte längre (lite i pannan och ena bakbenet.)

Kikade in på din hemsida för att se om du hade några bilder på årsfölet. Såg då att du skrivit att Grange Flynn Sparrow är brittisk import. Vilket han inte är - han är irländsk...

Ajaj, där har tryckfelsnisse varit framme! Ska genast ändra.

*KL*

Traffade idag en kvinna har pa Irland som visade sig ha agt Killpatrick Fionns mamma. Enligt henne ska det finnas fryst sperma efter honom pa Irland som man kopt fran Sverige. Varfor finns inte detta att tillga i sverige, nagon som vet?
Har inga garantier for att detta verkligen stammer, men gor det det verkar det lite konstigt maste jag tycka!

Har for ovrigt varit ner i Clifden idag och kikat pa connemaramuseet samt traskat i Connemara national park:)

Om någon privat har köpt in doser så har ju inte andra tillgång till dem:angel:

*KL*

Traffade idag en kvinna har pa Irland som visade sig ha agt Killpatrick Fionns mamma. Enligt henne ska det finnas fryst sperma efter honom pa Irland som man kopt fran Sverige. Varfor finns inte detta att tillga i sverige, nagon som vet?
Har inga garantier for att detta verkligen stammer, men gor det det verkar det lite konstigt maste jag tycka!

Har for ovrigt varit ner i Clifden idag och kikat pa connemaramuseet samt traskat i Connemara national park:)

Det låter lite konstigt tycker jag också. Det kostar en hel del att frysa, och då borde man väl vara intresserad av att sälja strån? Kanske är det bara ett rykte? Någon här kanske känner hingstens ägare och kan fråga?

Någon som laddar inför Ängelholm? Vi blev visst själva i vår klass för treårsvalacker :D Vilka klasser är ni med i?

Tänkte ut o springa lite med Tiger idag men han tycker det är åååå tråkigt hemmavid så jag vet inte riktigt om det gör bågon nytta att träna visning? Allt annat utom just det tycker han är jättekul :crazy: Har iaf fått tillåtelse att ha ridtränset (utställningstränsen är nog upptagna ändå o N tyckte han som är valack o "vuxen" gott kan ha ett neutralt ridträns). Bett som duger för både Tiger o domare har vi oxå lånat.

Nu ska han bara vänjas vi flugsprayen, han ville gärna gå ut genom dörren i går... Gick dock att hejda (står alltid naken o lös) o kunde sprayas över hela kroppen fram till huvudet, mer tänker jag testa med vattenflaska.

Jag kommer med min tant till ängelholm, hon ska vara med i veteranklassen. Ska bli spännande då hon endast är visad som fyraåring och då med 36p. Skulle vara jättekul om hon kunde få ett silver, men vi får väl se.

Har precis ringt och bokat transport till på lördag eftersom min sambo har plockat ned mitt eget släp i beståndsdelar. :crazy:

Svårt att hejda honom? Prova med broms-sprej, finns en jättedyr...

:D:D:D

Kan ju annars sätta på en grimma o binda upp honom, han har inga problem att stå bunden. Men jag löser det helst med honom lös, och det är ju bromssprayen jag redan använder ju :eek::D

Just nu i skogen; det började hällregna när vi skulle ut o visningsträna innan så nu har jag ingen lust att springa i det blöta o hala gräset. Vi tar en tömkörningsrunda med mamma o hunden ist. Ha det bra gott folk :)

Ponnyn får ju inte ställas ut och beräknas vara dräktig och VÄLDIGT oriden då.

Hon har varit hos hingsten sedan 19 maj.

Det är 7 veckor och tre dagar. Hon har minst 8 dagar kvar på stationen, kanske 10 eller tja 20 :crazy:

Hon är inte sutten på under hela den här tiden.

Så ridklasserna går bort.

Hoppas på nästa år med bäbis vid sidan och ny bäbis i magen.

Jag och Ami laddar upp inför lördagen också...

Har en fråga bara: Egentligen vill jag använda mitt träns med Pessoa bett, eftersom att jag känner att jag vågar låta henne "ge mer" i traven och jag kan lita på att jag kan stanna henne ganska snabbt sedan. Behöver bara plocka lite försiktigt i tyglarna. :)

Med vanligt bett känner jag mig själv lite osäker på om jag hinner bromsa, liksom... Och omedvetet så manar jag inte på henne att länga stegen så mycket som jag vet att hon annars kan! :crazy:

Men jag skulle kunna tänka mig att domarna inte är så förtjusta i ett Pessoabett! :o

Vilket hade ni tagit? Behöver lite hjälp att bestämma mig!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 084
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka