Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

kl.

någon i detta connemarasällskap kanske har sett till ett connemarasto e.spinway corona u.gentle farms cream ??
Hon heter Roisin O´Sally född -02.

Skulle vara tacksam för info om henne..

kl.

någon i detta connemarasällskap kanske har sett till ett connemarasto e.spinway corona u.gentle farms cream ??
Hon heter Roisin O´Sally född -02.

Skulle vara tacksam för info om henne..

Jag fick en bild på henne till Aramennoc för några årsedan. Har tyvärr inte kvar mejlet, men jag har mejladressen till Gentle Farms Creams ägare om du vill ha den. PM:a isf!

*kl*

Min blev ultraljudad igår.

Stort fint ägg men stängd livmodermun.

Så hon är spruta, så får vi se vad som händer...

Gillar Cedrik bättre, det har jag gjort innan också.

Fast Sunwise har en skithäftig färg! Inte så snygg hals men den tror jag går att rida fram bättre.

(Går ju iofs fetbort på mitt sto ändå...)

Cedrik var finast!
Han var propertionerlig och verkade supertrevlig!

Sunwise var lite mer hingstig och jag gillade inte typen. Det är ju dock en smaksak.

Stort huvud och väldigt bred/kort hals, slimmad i kroppen och smala ben. Men superläcker färg! :d

Det finns bilder på de bägge hingstarna i en tråd på gnägg nu som heter "Norrveda Gård Ponnyutställning" eller nåt sånt...

Krämens ägare finns här i närheten så dom kan ja komma i kontakt med.
men sallys ägare vet jag inte var hon bor längre..tappat kontakten med henne för några år sen:(

Puttar upp och uppdaterar!

Madicken har nu varit på station i en vecka, och inte ägnat sig åt mer än äta och sova! Snustorr i rumpan och helt ointresserad av hingsten. Här trodde man att hästkräket skulle brunsta fint och snällt och komma hem efter några dagar. Blir till att kolla med vet. och kanske spruta igång. Madicken vill helt klart inte ha några flera barn...

Hur går det för er andra med stona?

:rofl:

Underbart, då är det inte bara min donna som inte vill.

Hon sprutades i torsdags och än så länge har jag inte fått någon rapport om framskridande. *Mutter*.

Jag tror de trivs så bra hos Lotta att de inte vill åka därifrån :idea:

(Då hade hon stort fint ägg men var sluten som en mussla).

:rofl:

Underbart, då är det inte bara min donna som inte vill.

Hon sprutades i torsdags och än så länge har jag inte fått någon rapport om framskridande. *Mutter*.

Jag tror de trivs så bra hos Lotta att de inte vill åka därifrån :idea:

(Då hade hon stort fint ägg men var sluten som en mussla).

Ja, Lotta och jag enades i morse om att märrarna ser hennes stall som ett enda stort spa, och absolut inte vill bli betäckta och åka hem. Madicken är tydligen superlugn, helcool även om fölungen är i en annan box och äter som en riktigt häst. Och för en häst som bara älskar att stå inne i stall, så är Lottas stall en riktig hit!

16 avkommor på 20 år måste nog anses som rätt bra :)

Lidens Junior är ju kanonfin och minns jag inte fel så är han körponny hos U&C och därmed kvalad till VM.

Ja hon har ju elit.

men visst har avkommorna gått bra på tävling oxå . Star li vet jag ju om o du berättade om junior.

Vad vet vi om countach campbell då.. hur har han förärvt sig innan sin död?

Var det inget som var bra den där dagen?:confused:
Låter inte vidare kul det där heller.

Ptja, dressyrritten var egentligen bra. Lite mesig stundtals men det såg stadigt och bra ut i övrigt. Att sen domaren var lite halvblind är ju inte mkt att göra åt ;)
Sen var faktiskt terrängritten bra fram till de blev avblåsta. Och de fick ju fortsätta i mål så de gick ju runt på sitt sätt.
Men i organisationen var ingenting bra :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 774
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 089
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka