Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Larsson på Upsala Gård ;) var den ena, den andra vet jag inte :D haha hon bodde på gotland !

Oj, Gotland. Det är ju en bit att åka. Men det är ju jättekul att de vill använda honom ju. Nu vet du ju att simmarna fungerar också. Hoppas det ringer några till nu med.:bump:

Oj, Gotland. Det är ju en bit att åka. Men det är ju jättekul att de vill använda honom ju. Nu vet du ju att simmarna fungerar också. Hoppas det ringer några till nu med.:bump:

Hon på Gotland ska ha FAI lät det som ! Hon sa "ringer igen när det börjar närma sig" =)

Vad tycker connemarafolket om Peia nu då *nyfiken som tusan*
Bilden är tagen idag :)

8874486.jpg

Hon ser lite överbyggd ut? Men hon kanske står i nedförsbacke.
Hon ser inte så "unghästig" ut.

Varför har hon ett C på rumpan?:angel:

Jo, något överbyggd kan hon nog vara. Dock är det lite ojämnt där vid stallväggen. Som du ser så står hon lite snett, bakbenen är närmare väggen än frambenen. Det är nog lite högre precis vid väggen tror jag. Det var inte alldeles lätt att få henne att stå ordentligt, stilla, med öronen framåt och utan att äta :rofl:
Det är inte så mkt att det stör iaf tycker jag inte. Inte Hans heller, som jag litar mer på än mig själv :angel:
Nej, hon ser mogen ut. Det säger de flesta :) Hoppas att hon fortsätter behålla det utseendet. Trevligare att titta på än stallets andra unghästar som ser mer eller mindre kantiga ut ;)

Haha, det där C:et ja. Jag hjälpte ju till med klippningen på några av stallets hästar i vintras och tänkte bara prova att ta ett tag på Peia också. Och det är ju vanligt med något märke eller så på rumpan, om än med pälsen kvar, så jag provade det. Bara för att prova att klippa alltså :)
Peia var nöjd och glad. Första taget gick hon ett steg framåt sen stod hon stilla :love:

Senast ändrad:

Nej, halvblod och new forest tror jag det är :) (Ponnyn som jag tror är nf är ny så jag har inte full koll på den ännu.)

Nej. de va nog ja som missuppfattade när du skrev att de va bra att ha unghästar i stallet att jämföra med

Jag menade mest i jämnheten. Halvbloden är ju större än Peia, såklart, men också mkt mer ojämna. De är inte heller lika coola i psyket som Peia är. Jag skulle nog inte låta någon av de andra unghästarna stå lösa som Peia gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 316
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 700
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 009
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 236
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V