Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Usch ja. De vuxna hästarna är ju klippta men Peia är ju som en teddyboll. Dock är hennes päls så bra utformad att den inte fastnar ngnstans :D (Peppar peppar)

Usch ja. De vuxna hästarna är ju klippta men Peia är ju som en teddyboll. Dock är hennes päls så bra utformad att den inte fastnar ngnstans :D (Peppar peppar)

Ingen här e klippt så det blir massor av päls, kanske skulle göra en egen hästen säng:)

Hmm, jag kan putta lite också då. Passar på att meddela att Peia mäter 141 cm och blir 147 cm som stor. Alltså vågar vi inte lägga på henne med en D-ponnyhingst utan det måste bli en C.

Hmm, jag kan putta lite också då. Passar på att meddela att Peia mäter 141 cm och blir 147 cm som stor. Alltså vågar vi inte lägga på henne med en D-ponnyhingst utan det måste bli en C.

Hur vet du att hon blir 147cm? Att du använder en C-ponny hingst garanterar ju inte att det blir en avkomma i "rätt" höjd. Man måste ju kolla några led bakåt också.

Hur vet du att hon blir 147cm? Att du använder en C-ponny hingst garanterar ju inte att det blir en avkomma i "rätt" höjd. Man måste ju kolla några led bakåt också.

Hans säger att hon blir 147 och jag litar väldigt mkt på hans ord.

Det är självfallet att jag tittar några led bakåt. Men jag vågar inte gå större än C. Peias mamma är 144,5 och hennes pappa är 140 och hon blir större än båda två.

Hans säger att hon blir 147 och jag litar väldigt mkt på hans ord.

Det är självfallet att jag tittar några led bakåt. Men jag vågar inte gå större än C. Peias mamma är 144,5 och hennes pappa är 140 och hon blir större än båda två.

Ahh. Okej. Mina här hemma har ju inte vuxit mer än nån cm sen de var tre. Men det verkar vara väldigt individuellt.

Sto eller hingst ?
Önskemål om färg och storlek ?

Arda's har ju en tvåårig brun helbror till Kulan Kavat till salu som hon fått rekomenderad till hingstämne...

Hmm.. varför letar man efter en åring om man vill ha ett avelssto. Är det inte bättre att köpa något lite mer "färdigt" som man dessutom vet hur de funkar med dräktighet etc.?

Hmm.. varför letar man efter en åring om man vill ha ett avelssto. Är det inte bättre att köpa något lite mer "färdigt" som man dessutom vet hur de funkar med dräktighet etc.?

därför att jag tänkte plugga i 3 år först. Då äre enklare o köpa en 1 åring som är 3 år när jag gått ut skolan :) Sen hade jag tänkt o naturlig betäcka henne som 3 åring med nån snygging, o betäcka om henne med min efter det.

Ahh. Okej. Mina här hemma har ju inte vuxit mer än nån cm sen de var tre. Men det verkar vara väldigt individuellt.

Peia är ju bara två år så hon lär växa lite till. 147 cm är precis lagom, om det nu blir så :)
Jag börjar bli sugen på föl och så måste jag vänta i två år. Vi får föl i stallet i år men det är bara fula föl :mad: (Det vill skriva inte ponnyföl ;) )

därför att jag tänkte plugga i 3 år först. Då äre enklare o köpa en 1 åring som är 3 år när jag gått ut skolan :) Sen hade jag tänkt o naturlig betäcka henne som 3 åring med nån snygging, o betäcka om henne med min efter det.

Ok,då hänger jag med:idea:

Arda's har ju en tvåårig brun helbror till Kulan Kavat till salu som hon fått rekomenderad till hingstämne...

Hmm, nej ingen helbror till Kulan. Du kanske menar helbror till Ardas Bailey och Keelane som skulle visats på hingstpremieringen?

Sto eller hingst ?
Önskemål om färg och storlek ?

SORRY :o
Snurrig i hela huvet, menar förståss att han är helbror med Keelane.
Blev för många hingstar i skallen i helgen....

På tal om ingenting :D

Någon som har en snygg 1 åring till salu? :bump:

Nästa lilla fölis ligger ju i magen, men ska säljas som ettåring. Fast det är ju inte säkert att det ens blir ett sto!

Vad vill du ha för stam då? (Jag har inga till salu :D de samlas på :p )

Haha, jag kommer nog oxå samla mina på hög :P

Jag funderar på o ringa JF :) Vill ju av principskäl inte ha Hagens och sen äre ju bra om d e så lite FinneyMaster LambayInver blod :) eftersom Garf har rätt mkt sådant va ;)

GÄRNA EN GUUUUUL! ;) eller hur CRAZYCATLADY

Eftersom min hingst har KÄSS nedärvning så diskuterade jag o CrazyCatLady att vi ska hitta ett sto med denna exteriörpoängen (ironi nu människor)
10 9 9 8 7 :) haha eftersom graffe lyckas själv på traven ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 316
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 700
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 027
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 248
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna