Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Haha, jag kommer nog oxå samla mina på hög :P

GÄRNA EN GUUUUUL! ;) eller hur CRAZYCATLADY

Eftersom min hingst har KÄSS nedärvning så diskuterade jag o CrazyCatLady att vi ska hitta ett sto med denna exteriörpoängen (ironi nu människor)
10 9 9 8 7 :) haha eftersom graffe lyckas själv på traven ;)

Vi ska faktiskt sälja Peia, om fem år iaf :p

Gula pållar we do like :D Jag pratade med mamma förut idag och hon sa att Cinna börjar bli guldig nu :love:

Jag vill iaf åka utomlands och köpa pålle till dig. Lite främmande blod är inte alls dumt :bump:

Vi ska faktiskt sälja Peia, om fem år iaf :p

Gula pållar we do like :D Jag pratade med mamma förut idag och hon sa att Cinna börjar bli guldig nu :love:

Jag vill iaf åka utomlands och köpa pålle till dig. Lite främmande blod är inte alls dumt :bump:

Håller med dig till 110% på det.. men restskatt på 43 000 kr..
Så blir d en bra billig ponny, o då äre enklare o köpa den i Sverige.
Inte för att min familj har ont om pengar.. men pappa e väl inte min bästa vän just nu efter gårdagens lilla snesteg..

Tror att NG ev hade 1-åringar till salu, stod nåt om det på salusidan

Håller med dig till 110% på det.. men restskatt på 43 000 kr..
Så blir d en bra billig ponny, o då äre enklare o köpa den i Sverige.
Inte för att min familj har ont om pengar.. men pappa e väl inte min bästa vän just nu efter gårdagens lilla snesteg..

Jo, det är nog lättare. Får hoppas du hittar något.

Snedsteget får du tella mig om på Msn, är på jobbet om typ 40' så då blir det perfa :angel:

*Kl*

Puttar lite genom att tacka SCS för att det på hemsidan finns en förteckning på årets ponnyutställningar :bow:
Sen skäller jag lite på SH eftersom de inte har uppdaterat sin hemsida med Avelsvärderingsgrundande arrangemang för 2007 utan bara har 2006 kvar :mad:
Hur ska jag då kunna planera tävlingar och utställningar?

Nu kastar jag mig in lite här. Men varför lånar du inte ett avelsto och betäcker med graffe, istället för att köpa en ett-åring och vänta i tre år på en avkomma?

Nu kastar jag mig in lite här. Men varför lånar du inte ett avelsto och betäcker med graffe, istället för att köpa en ett-åring och vänta i tre år på en avkomma?

För att jag kanske inte har råd eller tid att ha en avkomma just nu ? För att jag vill plugga klart först ?

Usch vad jobbigt ni måste ha det. Jag hoppas att du kommer få ett fint litet föl nån dag. Tänker på er.

Det blir väl ganska snart då? Har du hittat nåt sto än?

Det blir väl ganska snart då? Har du hittat nåt sto än?

Ja d blir ganska snart :(
Nej inte hittat något sto, men jag har inte så bråttom eftersom jag har 36 doser fryst semin liksom. + att jag ändå ska vänta 3 år med o få avkomma.

Senast ändrad:

Hans höger fram är o förblir trasig. Så nu väntar jag bara på att Brolins ska komma hem så att vi kan ta bort honom. Emelie ville vara med.

Vad tråkigt att du måste ta bort honom. :( Synd på en sån fin häst, som skulle ha haft många år kvar i livet

Min fång häst, har fått bättre gång än innan rotationen och en livsglädje och vilja att träna som är enorm.
Men sommaren närmar sig, den värsta tiden när man har fång häst. Går allt enligt planerna så skall vi försöka kvala in till SM. Då får man ta allt extra jobb som det är att ha fång häst på sommaren, för den glädjen han ger tillbaka är enorm.

Vad tråkigt att du måste ta bort honom. :( Synd på en sån fin häst, som skulle ha haft många år kvar i livet

Min fång häst, har fått bättre gång än innan rotationen och en livsglädje och vilja att träna som är enorm.
Men sommaren närmar sig, den värsta tiden när man har fång häst. Går allt enligt planerna så skall vi försöka kvala in till SM. Då får man ta allt extra jobb som det är att ha fång häst på sommaren, för den glädjen han ger tillbaka är enorm.

Nu jävlar i gatan !
2 ston har ringtpå Grafit idag !! Men den ena fölar så sent, runt midsommar ! !
och hon vill betäcka naturligt för hon haft så mkt problem med semin !!

Senast ändrad:

Nu jävlar i gatan !
2 ston har ringtpå Grafit idag !! Men den ena fölar så sent, runt midsommar ! !
och hon vill betäcka naturligt för hon haft så mkt problem med semin !!

Gud vad roligt. :bump: Jätteroligt för er. :)

Vad är det för ston? Du kan ju pma så slipper de skrivas ut på nätet.

Haha, jag kommer nog oxå samla mina på hög :P

Jag funderar på o ringa JF :) Vill ju av principskäl inte ha Hagens och sen äre ju bra om d e så lite FinneyMaster LambayInver blod :) eftersom Garf har rätt mkt sådant va ;)

GÄRNA EN GUUUUUL! ;) eller hur CRAZYCATLADY

Eftersom min hingst har KÄSS nedärvning så diskuterade jag o CrazyCatLady att vi ska hitta ett sto med denna exteriörpoängen (ironi nu människor)
10 9 9 8 7 :) haha eftersom graffe lyckas själv på traven ;)

Brolötens Irish Made fick väl liknande de siffrorna (46p totalt). Rätt prefix på namnet också :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 316
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 700
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 024
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 248
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna