Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Det kommer från mamma som inte viftade ett öra i onödan. ;)
Cinnas äldre syster var lika cool hon, ville man ha mera nerv så fick man jaga upp henne lite men aldrig att hon plockade fram det själv. :)

Skulle Inveravkommor vara lättskrämda btw? Har jag aldrig upplevt och jag har haft en och umgåtts nära med mååånga.

Det kommer från mamma som inte viftade ett öra i onödan. ;)
Cinnas äldre syster var lika cool hon, ville man ha mera nerv så fick man jaga upp henne lite men aldrig att hon plockade fram det själv. :)

Skulle Inveravkommor vara lättskrämda btw? Har jag aldrig upplevt och jag har haft en och umgåtts nära med mååånga.

Jo, jag vet. Men Cinna är iaf roligare att rida än vad Korall var ;) Iaf om man frågar mig.
Ja, Inver-avkommorna sägs ju vara lite knepiga att ha att göra med. Jag har inte träffat någon knepig Inver-avkomma än så länge iaf :)

Håller med. Lättskrämd är inget man kopplar ihop med Lambay Inver och hans avkommor. Tuffare djur får man leta efter, på gott och ont.

kl.

måste få visa en bild på min 3 åring oxå. Nyknäppt och dagen till ära lite tillfixad :D
fina020.jpg

fina047.jpg

Härliga bilder. Är han hingst fortfarande? Ser ju inte så jättestor ut på korten.

vi har mätt han till 150 med tumstock o vattenpass.
SKa mätas ordentligt men mätmannen har inte haft tid o åka hit än.
hoppas att vi har lite fel o får han till 148 men egentligen kvittar de eftersom de ska bli mammas skogshäst ;)

Så hög trodde jag inte att han var. Men den ser ju så fin ut, ska den inte få visa upp sig på tävlingsbanorna?

Jo han kommer få gå på banan oxå med mig , förmodligen dressyr,hopp o terräng eftersom han både hoppar o rör sej bra.
men som häst blir han lite begränsad skulle jag tro.

Jojo, men lite bör han väl kunna klara iaf :) En kompis red sin ponny som stor häst och tog iaf segrar upp till LB. Den ponnyn är dessutom väldigt mkt ponny i både utseende och rörelser.

ja upp til 120 tror jag han klarar men sen vet man inte hur de blir med avstånden.
Dressyren kan han säkert gå ännu längre eftersom storleken inte hämmar honom så mkt där. utstrålning har han så de räcker o blir över :)
är han som sin mor i terrängen så finns d einga hinder som är för stora.

Man mäter ju oftast lite högre än vad de är. Kan ju vara kul att han kan gå 3-års test i alla fall.

Jo, det är väl avstånden som kan ställa till det sen. Men det motsvarar ju iaf MsvB för D-ponny så.
Jo, han var iögonfallande. Hindren i terrängen är ju inte så höga iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 315
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 694
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 970
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka