Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Brukar inte dressyrstammade föl ligga i topp? Hoppavkommorna visar först senare vad de går för.

Hej!

Vi delade stall med en hingst som var e D-day ue Master, han var otroligt vacker! Tyvärr blev han skadad, annars hade vi velat betäcka med honom när vår D-ponny ska betäckas i år. Min valack avgudade honom (han var nog trygg med att rangordningen var glasklar) och hingsten verkade gilla att ha sin fan-club...

Synovia som tävlar dressyr är också D-day - Master, hon har fina resultat.

Till ponnyn har jag inte hittat nån hingst än, hon är ganska bred och har ingen direkt härstamning så det ska vara en lätt typ och behöver inte kosta 9000 plus moms...!

gud i år har jag fullständig beslut ångest på ett par ston... :p och nu börjar de snart föla...:crazy:

de som är klara är

embassy I - Calypso II hon går till Stakkato för 4e gången , de har blivit MKT bra

Contender - Lacros- Corrado går till Quidam de Revel (eller tillbaks till Cassini II beroende på hur förlossning osv går)

Lucky Light stoet går till Cartier, föll fullständigt för honom på bruksprovet :love:... älskar stammen och vill ha ngn med mkt bra dräktighet då hon inte tog med Feliciano förra året... och eftersom jag vill ha även gång på henne passar han bra tror jag

Silvio stoet??? Balou de Rouet? Perigeuex (om det som kommer ut ser fint ut...) Stalypso?? (osäker på storleken, hon är inte så stor) hade hon stått i sverige hade jag tagit Ludwig!! han var :love:

Voltaire - Ceylon ?? gillade Ziezo (så underbart mjuk), Verdi (hon har givit bra med QE som också är Q de R - Landgraf) men ngn som vet hur han fungerade i fjol...??

Q E - Voltaire : STALYPSO :love: :love: om sperman är bra (får besked hur det verkar nästa vecka) även kollat på Montender men vill undvika fryst om möjligt . ngt annat förslag på vad som passar ett lite typiskt Qe sto ?? de borde ju finnas ngr som betäckts vid det här laget...

Calypso II stoet kan jag inte alls bestämma mig... funderar på Dee Jost van Dyke bara för att prova lite linje på sto stammen där (mitt sto har samma stostam som Cordalmé) vad tror ni om det?? kom gärna med åsikter :):bump:

jag har bestämt mig för Ludwigs Champion :love: till mitt sto e Cortus-Ceylon (om hon ska betäckas vill säga..) Ludde kommer passa henne utmärkt på alla sätt å vis.

till det andra stoet e Contender-Diskus har jag ingen aning, kanske Stakkato? Quidam de Revel? eller Balou du Rouet igen? :confused:

Northern: du går ut hårt i år med 7 ston som ska betäckas.. ;) :rofl: vad säger maken om det.. ;)

Verdi till K tror jag blir toppen, han är fiiiiiin :love: vet dock ej hur han funkade förra året?!
Dee Jost van Dyke gillade jag, testa.. han ska ju bara vara kvar i Sverige i år! :)
när ska alla dina ston föla?

Betäck med Master du, jag har själv ett sto efter honom som har fina kvaliteér och jätte bra temprament både vid hantering och ridning, dessutom älskar hon att jobba alltid positiv:)

Senast ändrad:

Roosevelt har jag också funderat på till mitt sto. Men kan man linjeavla på Rubinstein? Mitt sto e Royal Olymp har honom i 4 led och Roosevelt i 3 dje. Om jag nu läste rätt på allbreedped.

Väntar hon föl i år? Omja,får man fråga med vilken hingst?

Var på Tullstorp denna helgen och tittade på de fina hingstarna:love:
Kom fram till att inte ta Biggles1015 detta året utan Chirlon870. Vilken hingst detta också är:d Vet ju inte hur länge han stannar i sverige. Därför bokade jag upp mig på honom, kan ju ta Biggles nästa år istället;)

Finns det någon bra översiktssida på nätet med hingstar? Hittar bara de vanligaste, typ Flyinge, och sedan privata sidor för hingstar jag redan känner till, men det lär ju finnas fler antar jag... Tips?

Snart kommer ASVH att börja offentliggöra årets faktablad. Det är där man kan se samtliga hingstar som löst licens för betäckningssäsongen.

Ok, tack! Men är inte det sent? Många har väl redan börjat betäcka eller är det bara fullblodsmänniskor som vill ha tidiga föl? Nåväl, mina ston har ca 20, resp 35 dygn kvar innan de fölar för i år, så jag kan ju vänta ett tag såklart. Kommer faktabladet att finnas på nätet tro?

Förra året började de första hingstarna publiceras omkring 10 mars, d v s idag!

Väntar hon föl i år? Omja,får man fråga med vilken hingst?

Nej, hon blir tre i år så det är första fölet. Vet inte hur hon nedärver sig men är ganska rejäl i modellen, även om hon är både långbent och högrest. Hon är 170, mamman var 174 så hon lämnar nog inte litet i alla fall.

Senast ändrad:

Nej, hon blir tre i år så det är första fölet. Vet inte hur hon nedärver sig men är ganska rejäl i modellen, även om hon är både långbent och högrest. Hon är 170, mamman var 174 så hon lämnar nog inte litet i alla fall.

Vad är det e Royal Olymp då?

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 055
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 049
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025