Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Highcruiser? vet ej hoppförmågan där dock

Friendship? vet dock inte hoppförmågan där heller :angel:

Friendship har jag blivit tipsad om här förr, men sen var det ett par som avrådde mig till det, men jag kommer inte ihåg varför, men jag vill minnas att det var starka argument. :crazy:

Highcruiser ska genast kollas upp! :idea:

Ja det kanske kunde vara något. Men låter lite tråkigt.. jag ska kolla upp honom närmare i alla fall.

F-blod borde väl göra sig bra med D-blod, har inte hört nåt om dåligt humör på Friendship men jag har en svag aning om att de brukar lämna smått... Kanske är det?

Nu har jag ingen koll på vilken hingst varken D-day är efter eller Don Primero :o men om Donnerhall hamnar på "behörigt" avstånd kanske det kan vara nåt att linje avla på? Däremot kanske det kan bli aningens skarp eventuellt annars brukar ju D-linjen kunna hoppa rätt bra

*kl*
Nu är det så att jag egentligen inte skulle betäcka iår igen (pga ekonomi), men nu ser det betydligt ljusare ut :). Hon är idag dräktig med Qalle. Funderar nu på hingst och vet inte riktigt vad jag ska välja. Har ingen exteriörbild på denna dator tyvärr... Slänger in den jag har. Det som är viktigt är att jag vill korta upp henne lite, och gärna lätta upp lite. Hon har 3 bra gångarter och hoppar med bra teknik och vilja.
Vill inte ha fryst eller utländsk hingst.
Har blivit förälskad i Careful, vad tror ni om honom?, vet inte vad han lämnar riktigt... Tror ni han är för långlinjerad?
Ev andra förslag?
h_C3_A4st-435.jpg

e Uttini-Bordeaux

Chirlon som är ue: Kaliber skulle jag inte lägga på en D-Day-märr...

Det enda stället jag har "hört" ngt negativt om Kaliber vad gäller temperament är här på buke...:smirk:
En av de finaste D-Day-avkommor jag sett har faktiskt kombinationen D-Day-Kaliber, ädel och elegant!

Jag grundar det på att jag sett flertalet dressyr hästar efter D-hingstar kunna hoppa bra. Nu menar jag inte svår klass men de har hoppat med fin teknik, Om man nu avlar dressyr stammat så är väl det kanon, titta på bruks där många dressyrhingstar godkänns med hopp poäng under 5, vilket är katastrof dåligt, de har ingen teknik eller känsla.

Fast vill han ha riktigt bra hoppande dressyr hästar så är det väl S-blodet man ska ge sig på men det hade jag heller inte vågat lägga på en D-day märr. :smirk:

Jag har inte läst särskilt mycket om Kaliber här men 90% av alla Kaliber hästar jag träffat på har varit jäkligt skarpa. Jag säger inget om att Kaliber lämnar dåliga hästar, tvärtom, alla som lämnar skarpt brukar lämna relativt bra tävlingsindivider MEN har man redan en märr med skarpt blod så lägger man ju inte gärna på en skarpt till med risk att det blir lite för bra. Den ska ju helst vara ridbar också.

Mitt ena sto är precis som Deathwishs, hon är cool själv men jag passar mig ändå för de hingstar som lämnar skarpt eller har en härstammning som talar för skarpa individer eftersom jag vet att hennes pappa är en redig djävul och det har nedärvts till andra avkommor (Mitt stos helsyster är tex sin pappa upp i dagen efter vad jag förstått). Alltså så finns det i generna och kan kanske komma att nedärvas när som helst. ;)

Mitt ena sto är precis som Deathwishs, hon är cool själv men jag passar mig ändå för de hingstar som lämnar skarpt eller har en härstammning som talar för skarpa individer eftersom jag vet att hennes pappa är en redig djävul och det har nedärvts till andra avkommor (Mitt stos helsyster är tex sin pappa upp i dagen efter vad jag förstått). Alltså så finns det i generna och kan kanske komma att nedärvas när som helst. ;)

anar man Romanoblod?

hej jag har ett sto efter magini som jag vill betäcka med cardento, har börjar mitt problem....har varit inne på cardento.se och fyllt i något formulär där man kan förhandsboka sitt sto men den sidan är från 2007. ska jag vända mig till seminstationen för att få hjälp? har försökt ringa dom som står som kontaktpersoner och mejlat men får inget svar. är nybörjare på dethär med avel....

Pia brukar vara väldigt enkel att få tag på, samt svarar på mail omgående. Testa att ringa henne:)

hej jag har ett sto efter magini som jag vill betäcka med cardento, har börjar mitt problem....har varit inne på cardento.se och fyllt i något formulär där man kan förhandsboka sitt sto men den sidan är från 2007. ska jag vända mig till seminstationen för att få hjälp? har försökt ringa dom som står som kontaktpersoner och mejlat men får inget svar. är nybörjare på dethär med avel....
Rent generellt så kan jag säga följande: Skriv aldrig på ett bokningskontrakt utan att du först har kontrollerat alla kringförhållanden. Är tex. Hingstliscensen betald!

Nu gäller detta inte denna hingsten utan rent generellt!

Verkligen, jag hade lite problem med min seminstation, men Pia stod bakom mig hela tiden:bow:

jag kollade så det inte var bindande utan bara en intresseanmälan typ

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 055
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 040
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 007
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 309
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka