Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

stämmer bra det!
Jag har allt varit medveten om honom jag med men inte lagt så mkt krut på det... har fått för mig att det var en bra hingst. Men vill gärna höra vad fler har för erfarenheter av honom för ev framtid.
Men du ;) Om jag vinner på lotto el får rejäl löneökning så provar jag master i sommar o du BC o så byter vi hingstar till nästa år ;)

Men du ;) Om jag vinner på lotto el får rejäl löneökning så provar jag master i sommar o du BC o så byter vi hingstar till nästa år ;)

Det var en bra idé, men vad ska jag göra om du inte betäcker i år då :confused:, kan ju bara välja en hingst. Kul att vi åter igen är intresserade av samma hingst :)

Hingsten Maxum 991 var e. Master-Napoleon liksom hans helsyster som vi har i avel. Deras mor elitstoet Nathalie har totalt fått fyra avkommor e.Master och jag har inte hört att det funnits något problem med temperamentet.

Vårt sto är känsligt och lite speciell men inte vass. Hennes -07, en dotter e. Don Primero är snabb, elektrisk, mycket spänstig och faktiskt lite vass.......absolut vassast av förra årets föl, men hon är långt ifrån dum. Hon kräver dock riktigt bestämd hantering.
Det återstår förstås att se hur hon blir under ryttare. Vi hoppas att lite av de 49 poäng hon fick som föl visar sig då...

Vårt sto är känsligt och lite speciell men inte vass.
.... men hon är långt ifrån dum. Hon kräver dock riktigt bestämd hantering.

När jag klippte mellan styckena så fick jag en ganska bra beskrivning av min tant. Jag tror dock att mycket av tantens åsikter beror på lite halvtam uppfostran. Mmm, det tål att tänkas på. Får se vad prisbilden ligger på också.

*kl*
och då är det dags för oss att börja fundera också! tips och åsikter mottages mer än gärna!
har ett cortez-utrillo-sto som 2006 fick kl I-bebis e:szkopul och i år är dräktig med acacio och
vi tänker betäcka om henne nu 2008. fölet skall säljas.
våra funderingar hittills är:
Verdi
Callahan
Cartier

bild på stoet:
dsc_0191_714x904_387x490.jpg

Varför inte Careful (tycker han är finare än Cartier om man vill ha Contendro:D )

nja... jag tycker nog om cartiers typ bättre. d(essutom får man ju capitol-landgraf också och det går ju inte av för hackor.)
extra plus att han står här i örebro 2008 också.
skall titta på honom på bruks så får vi se om jag tycker likadant efter det!
vad tror du om verdi då?

Hej!

Vet inte om jag platsar i den här tråden, men jag skriver ett inlägg i alla fall. Ska betäcka mitt korsningssto (halvblod/paint) i vår. Jag är nästan 100% säker på hingst. Det blir antagligen Van Dame, en pintohingst som står på Norra Öland.
Detta är första gången jag betäcker mitt sto, hon är 4 år gammal och väldigt fin exteriört, tycker åtminstone jag. Lägger in en bild på mitt sto och en på hingsten. MVH//Ebba

Här är Mardi (mitt sto):

37830_1202660751.jpg

Här är Van Dame (hingsten):
74537_1200394775.jpg

kl

funderar bara för skojs skull, men man kan väl få drömma? :angel: ;)

medryttarpållan är e. Sankt Gotthard - Indus (hela stammen här), har tidigare avkomma (f-04) e. New Balance som är superfin :love:
tror nog att Nobel skulle vara intressant. :D eller vad tycker ni?

:bump:

Hej!
Är helt ny här, vet inte riktigt hur det funkar men....

Jag ska låna min kompis sto efter Robin Z- Wartung- Neapal.
Helt klart är hingsten.... Det blir NIVEAU. Han ska stå på Flyinge i år så jag får åka på hingstvisningen och dregla lite.:banana:

Jag skulle gärna prova att använda Master på mitt sto, skulle tro att det skulle kunna bli ganska bra. Det jag drar mig för är att importera semin från en så pass gammal hingst.. OM jag ska seminera nästa år kommer föling att födas ca 5 juli och det är sent att prova en hingst som kanske inte har så rappa simmare som kommit långväga ifrån. Man kan ju undra hur många som tog sig av de fem. Vet du?
Jag skulle hellre använda ig av en son till honom, men det verkar som om ala söner försvinner ur landet av någon tråkig anledning... Och så är jag lite radd för FAI..
Jag hoppas att det finns en del riktigt bra ston-potentiella hingstmödrar som semineras med honom så vi kan få fram en ny.. Eller så hoppas jag att det löser sig med Impuls simmare. Tycker det skulle vara riktigt synd om vi inte skulle ha den hingstlinjen kvar i Sverige.
Vad hände med Giro egentligen?
U

Hans simmare verkade det inte vara nåt problem med på det frysta förra året. Vet ett sto som blev dräktig med honom.

Skulle nog avvakta med Callahan efter att ha kollat benstället på hans föl,han blev faktiskt nobbad i minst 2 förbund pga detta,innan han blev godkänd här hemma??

Jag ska betäcka mitt sto med Hampton om det går, i annat fall så prövar jag nog Herzensdieb en gång till. Mitt sto är dräktig med Herzensdieb och jag är mycket nyfiken på hur det blir fölet-mycket bra hoppas jag förståss. :)

Undrar var du inseminerar med Hampton, är det hos Elin Lundgren? Kan också tillägga att Hampton har i Januari fått en halvbror, fast efter For Compliment:) En vacker fux med mycket vitt!

Hans sperma skickas väl över hela Sverige så det går väl att seminera på vilken station som helst.

Efter de tråkiga nyheterna att First Wish lämnar aveln så har jag kollat på tre olika alternativ till mitt sto e: Nactus-Martini-Ganesco.

ROOSEVELT

BLUE HORS HERTUNG

PRESTIGE VDL

(Marwin om han hade blivit höjd!)

Men inget helt spikat ännu innan hingstvisningarna varit!

Roosevelt har jag också funderat på till mitt sto. Men kan man linjeavla på Rubinstein? Mitt sto e Royal Olymp har honom i 4 led och Roosevelt i 3 dje. Om jag nu läste rätt på allbreedped.

Är inte så jätteduktig inom sk. "linjeavel" men enligt mig o min uppfattning tycker jag att det inte borde vara problem det blir ju en bit ifrån iallafall så "inavelskofficienten" (hmmm. stav??) borde inte bli så hög finns de som lnjeavlar mkt hådare (närmre). Men om Roosevelt bara finns tillgänglig som 2007 blir det knepigt för mig tyvärr :(.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 055
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 049
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31