Betäckning 2008

Sv: Betäckning 2008

Han fick 5 ston förra året, det kallar inte jag att användas utan att underutnyttjas.

Jo, men sen beror det ju också på vilka ston man använder. Den jag talar om har redan bevisat vad hon ger med Master. Finns ju så stort utbud av hingstar nu att konkurrensen om stoägare är enorm och när han dessutom stått i Danmark är det lätt att glömmas bort framför alla poppiga hingstar som det görs betydligt mer reklam för.

Vill tillägga att jag personligen föredrar Master som morfar, och t.o.m. mormorsfar.

Senast ändrad:

Jag håller med dig och tycker att den utvecklingen är tråkig.

En elithingst som visat vad han duger till borde användas mer!

Vad skulle ni betäcka ett sto med som har stammen Al Cartino - Goldgraf?

Lite nyfiken, hon ska inte betäckas fören om 1år men man är ju redan igång med tankarna!!

Han fick 5 ston förra året, det kallar inte jag att användas utan att underutnyttjas.

Jag skulle gärna prova att använda Master på mitt sto, skulle tro att det skulle kunna bli ganska bra. Det jag drar mig för är att importera semin från en så pass gammal hingst.. OM jag ska seminera nästa år kommer föling att födas ca 5 juli och det är sent att prova en hingst som kanske inte har så rappa simmare som kommit långväga ifrån. Man kan ju undra hur många som tog sig av de fem. Vet du?
Jag skulle hellre använda ig av en son till honom, men det verkar som om ala söner försvinner ur landet av någon tråkig anledning... Och så är jag lite radd för FAI..
Jag hoppas att det finns en del riktigt bra ston-potentiella hingstmödrar som semineras med honom så vi kan få fram en ny.. Eller så hoppas jag att det löser sig med Impuls simmare. Tycker det skulle vara riktigt synd om vi inte skulle ha den hingstlinjen kvar i Sverige.
Vad hände med Giro egentligen?
U

Jo, men sen beror det ju också på vilka ston man använder. Den jag talar om har redan bevisat vad hon ger med Master. Finns ju så stort utbud av hingstar nu att konkurrensen om stoägare är enorm och när han dessutom stått i Danmark är det lätt att glömmas bort framför alla poppiga hingstar som det görs betydligt mer reklam för.

Vill tillägga att jag personligen föredrar Master som morfar, och t.o.m. mormorsfar.

Danmark? Står han inte i England?
U

Jag hade inget stoo 2005.. Kan det vara att han har lite söner i Danmark kanske? Fick han många ston? Kan ju vara att Andreas Helgstrand kommer på en Masterson om några år ;).
Hade helt missat att han stod i Danmark då. Vill minnas att han stått i Finland. Nu är han väl så gammal att han får stanna hemma, annars hade det varit lite roligt om Flyinge hade leasat honom 2008, kan nästan lova att jag inte hade satt igång Fiff då ;)
U (drömmer vidare..)

När jag var nere på bruks det året tog jag en av stuteriets flashiga foldrar där Master var med;)
Han är godkänd med nr DVH 854 har 18 registrerade avkommor i Danmark födda 2006.

du har koll du :).. 18 avkommor var ju inte jättemycket, men vem vet, det kanske var riktigt bra ston (Ulrika ger ju aldig upp hoppet)
U

Har 2 alt 3 ston som ska betäckas iår

Sto 1. e. Landlord - xx, Ungsto som får sin första avkomma nu iår, dräktig med Maloubet de Pleville
Ganska lätt sto med trevliga gångarter, bra teknik i hoppningen.
Åt det lågställda hållet, med nerver :angel:.

Sto 2 Ramiro Z - Tolbert, Äldre sto tävl 140 hopp, Bra ridhäst modell, utåttåad ena fram, åt det lågställda hållet. Kanon temprament. Dräktig med Stokdals Livanos

Sto 3 Inferno - Zeddam, Stort sto tävl 120 hoppning, Högställd snyggt sto. Bra temprament. Dräktig med Livanos.

Ideér om hingstar dessa ston?
Alla för hoppavel.

Pastejja - stoet som är betäckt med Master var 21 år förra året och tog sig på första försöket med FAI - simmarna var utmärkta!

Hmm, det var juu intressant, och bådar gott inför framtiden! Om det nu skulle vara att FAI funkar bra kan "Luren" komma ut o tävla utan att jag behöver oroa mig för att tiden går. Tack för svar
U

Tycker också att det är mycket intressant med Master. Enda problemet för mig är att Master har Iran som morfar och mitt sto har Iran som farfar. Kanske blir lite väl nära eller vad tycker ni. Det blir ju tredje led på fölisen.

Vad jag har fått intrycket av så kan Iran lämna humör men vara kapabelt. Med tanke på att han finns i Napoleon som ibland kunnat lämna lite skarpt. Hmm.. Söker jag på Master - Napoleon, kommer det flera träffar. Hittade Tip Top - Napoleon också men jag vet inte hur bra det blev, men de gjorde det mer än än gång på ett ställe ;). Det sa bli spännande att höra vad folk vet om linjeavel på Iran :)
U

*knapplån*

till mitt Cortus-Ceylon sto

IMG_0361.jpg

är jag inne på Ludwigs Champion (ska dock ner till bruksproven och kolla, har några favoriter där). Betäckte henne med Aerline H förra året, hon tog sig men resoberade.. Hon har lite fertilitetsproblem, behöver göra en utredning på henne.. skulle den visa att hon ej kan få föl så får hon bli tävlingshäst. Visar den tvärtom så betäcks hon. (behöver inte få några åsikter om hon borde vara i aveln eller ej)

har ett till sto, snart.. köpet ska gå igenom först bara. Hon är iaf dräktig och fölar i april, hon ska betäckas i år igen. Hingstvalet där är ej klart.. :crazy:

Ja, det ska bli väldigt roligt att höra vad ni andra tycker om linjeavel på Iran. Min märr är väldigt trevlig i humöret och har inte vid något enda tillfälle visat något annat. Hon ska ju föla till sommaren så då får jag nog en liten aning om vad hon nedärver. Helst skulle man väl vänta ett par år med Master men han kanske inte finns kvar så länge till. Dessutom blir ju inte stoet yngre (14 år).
Hurdan är Master själv? Vad lämnar han? kul om ni som vet kan berätta lite. Försökte leta efter omdöme på honom men hittade inget. Skulle vara trevligt att veta lite mer om hans ben också.
Nu blev jag ju alldeles vimsig igen, hade ju faktiskt bestämt mig för Black Coffee :D

Tänk om vi hade fått dräktigt med Impuls då ;) då hade vi haft Iran 2 gånger i stammen redan utan att veta ev konsekvenser :angel:

Jag har vetat om Iran hela tiden men det skulle bli ett steg längre bort från Impuls sida, kändes lite säkrare. Med Master blev det så väldigt nära tyckte jag. Du har väl lite bättre förutsättningar. Din har väl Iran i tredje led :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 055
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 049
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 316
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna