Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag hoppas jag lagt tråden rätt annars får mod gärna flytta på den ;) Ni som har lösdrift hur ofta har ni tillsyn på era hästar? Mina...
2
Svar
30
· Visningar
5 571
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Skickade gubben till den lokala foderbutiken för att köpa lusern och hem kommer han med en säck från Forsebeck ab på 25 kg.På...
Svar
18
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vilka är det egentligen? Och hur blir era hästar om de råkat ha för mycket täcke? Min lilla häst har efter en dag med tjockt täcke...
2
Svar
22
· Visningar
4 213
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hej! Som rubriken lyder! :) Hur gör ni med höet i eran hage? För att ponnyn inte ska få i sig för mycket eller för att hästen inte...
Svar
14
· Visningar
4 030
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Min häst verkar ha problem med svettning, och svettas endast under magen och mellan benen efter ansträngning. På hals, huvud, rygg och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 867
Senast: Amk
·
Hästvård Revaccinering av stelkramp görs som bekant var 3:e år hos häst. Människor revaccineras var 20:e år. Hundar har inte stelkramp i...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Teilani
·
Foder & Strö Nu har jag äntligen fått tag på en lösdrift åt min relativt svårfödda fjordpojk. Han står nu på box, och har stått på begränsad fri...
2
Svar
23
· Visningar
3 846
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Såhär står det på jordbruksverkets sida ang fodret : "Glöm inte anmäla din foderanläggning Platsen där du hanterar ditt foder är en...
2
Svar
27
· Visningar
3 266
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag undrar bara hur alla andra gör med vattnet i hagarna nu när minusgraderna börjar smyga sig på :). Har ni några tips eller ideer...
2
Svar
33
· Visningar
3 647
Senast: L_C
·
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblod som är 5 år som nu har fri tillgång till hösilage och äter ca 0,5 kg kraftfoder om dagen. Eftersom han är...
Svar
6
· Visningar
2 310
Senast: CK
·
Hästvård Idag var jag på veterinärklinik för att göra en hältutredning på mitt arabsto, och fick ett svårt val. Börjar med historien bakom...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: Amk
·
Hästvård Vad är strålröta? och hur får hästen det? har suttit och funderat på det där och sökt på google men hittar inte så mycket.. Jag förstår...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: hesttjej
·
Hästvård Jag har ett problem jag måste lösa... Hästen går med sulor fram och snösulor bak, och det klippar fast nåt ofantligt fram. Idag höll...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 701
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag är intresserad av hur ni hästvänner resonerar i en fråga. En häst på ca 500 kg som jag känner till, får ca 3-4 kg hö/dygn. Samma...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 083
Senast: daphna
·
Foder & Strö Hur skulle ni dela upp 7 resp 9 kg hösilge över dagen? Första målet kl 05.30 och sista målet kl 23. Hästarna går ute 6-18 ungefär och...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: Glimfeather
·
Hästvård Min unghäst har nu fått diagnosen av vet igår att han har drabbats av pälsätare. Han blir 4 nu till årsskiftet och ser allmänt skabbig...
2
Svar
20
· Visningar
7 279
Hästvård Hej! Nu kommer jag med en ny tråd igen... =) Ni som har hästar som sprider ut och trampar ner hö i boxen, hur gör ni?! Min...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 538
Senast: Smulan75
·
Hästvård Skulle ni köpa en häst med tuppspatt, om ni inte hade ambitioner att tävla utan bara hobbyrida i skogen och träna på banan? Hästen rids...
2
Svar
37
· Visningar
8 526
Senast: ufot
·
Hästvård Jag vet att många säger miljön men i detta fallet är det en häst som extremt lätt får strålröta, utan att andra hästar i samma hage får...
2
Svar
22
· Visningar
5 324
Senast: axel
·
Hästvård Hej alla bukisar! Har har ett litet problem som ni kanske skulle kunna lösa åt mig.. Min häst hade sprungit i hagen och lyckats...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna