Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tja, som rubriken säger :D Vilket tycker du är det bästa hovfettet eller hovoljan? Varför? :)
Svar
17
· Visningar
7 165
Senast: super
·
Hästvård Hej, så fort det blir minusgrader blir min valack förändrad i sitt sätt att vara. Han blir stingslig, har lätt att stressa upp sig, dum...
Svar
12
· Visningar
3 281
Senast: Iddefixen
·
Hästvård Nu närmar sig vintern och jag kan väl knappast påstå att jag längtar.. Förra vintern skodde jag min unghäst precis som jag gjort med...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 585
Senast: ufot
·
Hästvård Vi har fått massor m snö sista dagarna. Ska rida lektion på medishästen idag, utomhus. Han har broddar men hovslagaren har ej satt...
2
Svar
24
· Visningar
6 657
Senast: Kajsafreud
·
Hästvård Mmm, funderar lite på hur detta går till... Har en häst som är innåttåad på ena frambenet. På det benet är den yttre sidan av hoven...
2
Svar
24
· Visningar
4 735
Senast: chippen86
·
Hästvård Vill kolla om någon har erfarenhet av liknande... Har använt benskydden ett tiotal gånger, senaste veckan tre gånger. Hästen har...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 538
Senast: Tualma
·
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt. Är den på fel plats så får någon snäll moderator flytta den :) Har en konstig tanke som slog mig...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Sundbro
·
Foder & Strö Hur länge håller sig hö i småbalar i genomsnitt?
Svar
2
· Visningar
804
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vet någon om vad det finns för/om det finns immunhöjande vaccin? Vad kostar det? Alltså rent allmänt immunhöjande. Min häst har bölder...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Har en unghäst, 09.a som har drabbats av mugg på ett bakben i karleden och lite på det paralella frambenet på utsidan av benet vid...
Svar
8
· Visningar
2 855
Senast: Chilodeur
·
Foder & Strö Jag blötlägger foderjästpulvret tillsamans med Krafft groov, och brukar servera det ganska direkt. Men funderar på att ge den givan vid...
Svar
13
· Visningar
1 891
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Vad heter dom här skorna och varför använder man dom? Det ser ju ut att belasta helt fel och dessutom låsa hoven oerhört! Någon som vet...
Svar
7
· Visningar
3 204
Senast: kryddan
·
Hästvård Läste nånstans här på buke att fånghästars hovar är känsligare för kyla än "friska" hästars hovar. Vad kan man göra åt det?? Kyler...
Svar
10
· Visningar
3 227
Senast: raggsock
·
Hästvård Hej, det är så att min häst började stanna på hinder för ett tag sedan,och förra veckan kollade vi upp honom (har inte märkt något...
2
Svar
20
· Visningar
3 440
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej allihopa! Jag är i svängarna och letar efter en häst, och har fastnat för en liten gulleplutt. Ända problemet är att hästen har en...
Svar
13
· Visningar
2 076
Senast: lillaP
·
Hästvård Ja, min häst har gallor i senskidan vid sträcksenorna båda bak. Var till veterinären i början av veckan med hästen i ett annat ärende...
Svar
0
· Visningar
1 660
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Haj allihopa. Hoppas kunna få lite svar på mina funderingar.. Min häst är allergisk, mot kvalster, mögel och ganska många...
Svar
16
· Visningar
2 524
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Ni som strör med halm, permanentbädd där hästen inte äter så mycket av det, hur mycket går det åt i månaden till en häst ungefär?
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Korven
·
Hästvård Hejsan! Tänkte fråga ifall någon av er bukefalister har prövat No Snow snö sulor från h**ks? (vet inte ifall jag får skriva ut namn...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: mumin
·
Hästvård Hej! Min häst är allergitestad för två år sedan, överkänslig för timotej och björk. Han har inte varit så besvärad tidigare år, men...
2
Svar
31
· Visningar
14 531
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna