Fula sår av benskydd

Sv: Fula sår av benskydd

Shit! Min fick skavtryck av terrängskydden som inte heller syntes direkt men det syntes ju dagen efter. Sedan var det massa konstiga svullnader och päls/hud som försvann efter hand och det blev massa skrovligt i pälsen i väldigt lång tid efteråt. Men inte så det gick hål sådär! Läskigt!
 
Sv: Fula sår av benskydd

Kan uppdatera om att såren ser fina ut, de varar inte eller så :) Igår var frambenet tre gånger så tjockt som normalt över senan med värme, men idag var det bara dubbla storleken så det går åt rätt håll! Inte lika ont på såren längre. Lite svullen och varm över kota och has på ena bak också men det ser inte ut att vara någon större fara där. Är mest senan fram jag är orolig över men i och med att den är väldigt fin först när man tar bort lindorna och den är lite mindre svullen idag är det förhoppningsvis ingen fara.
 
Sv: Fula sår av benskydd

Vad skönt att det går åt rätt håll! Fy vad tråkigt när man gör sitt bästa för att slippa skador genom att använda skydd och åker på något sån´t här. Kram!
 

Liknande trådar

Hästvård Min pålle hoppade rätt in i kulhandsken på transporten med ena bakbenet, det blev som ett hack, 2-3 cm på framsidan av skenbenet (om man...
Svar
2
· Visningar
3 042
Senast: Messy
·
M
Hästvård Jag har konstaterat att min häst har fått mugg på vänster bak :crazy: Inget vidare och det känns inte som att det är nån lätt sådan. Det...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: carwes
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 380
Senast: Och_Aye
·
Hästvård Igår kväll (onsdag) när jag kom till stallet vid 19.30-20-tiden så stod Pinky på tre ben i boxen, vägrade röra sig eller ens sätta ner...
2
Svar
22
· Visningar
2 440
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp