Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har ni varit med om att en häst haft oturen att sig själv skada sö häftigt att denne brytit ögonbenet, med det menar jag själva benkotan...
2
Svar
25
· Visningar
4 189
Foder & Strö Jag har under alla år som hästägare varit en 'dålig' häst'ägare och fodrat med ögat, dvs utan foderstatsprogram, I år har jag för...
Svar
9
· Visningar
1 611
Hästvård Som rubriken säger. Har Ni boots på era broddade häster, eller känner ni att det inte behövs? Broddade min unghäst med 4st i varje sko...
Svar
15
· Visningar
1 960
Senast: Linnea_
·
Hästvård Hej! En tjej i stallet har problem med sin nordsvensk. Det började med absurt mycket mugg, något han aldrig haft under de 7 åren hon...
Svar
19
· Visningar
2 613
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder, melassfritt lucernhack. Var får man tag på det? Vilka märken finns? Green power säljs inte längre där jag...
Svar
5
· Visningar
2 522
Senast: kryptisk
·
Hästvård Hur många brodd/sko? Hur höga brodd? Olika brodd fram/bak/tå/trakt/insida/utsida? Annat?
2
Svar
39
· Visningar
6 072
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Jag är nyfiken på att höra hur ni med äldre hästar har märkt av att de just blivit äldre? Jag har nämligen en halvblodsdam på 21 år...
Svar
18
· Visningar
2 219
Senast: lillaP
·
Hästvård Ja som rubriken lyder. Hur löser ni uteritterna såhär års ni som har oskodda hästar? Min har skor fram med sulor och broddar men jag...
Svar
17
· Visningar
2 023
Senast: Marita73
·
Hästvård Jag har inga snösulor på min häst, hovslagaren var här precis innan snön kom och vi trodde inte att snösulor skulle behövas, då bet man...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 477
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö TS 74,1 Råprotein 122 Smb. protein 62 Energi 8,1 Ca 4,9 P 2,2 Mg 1,2 K 27,1 Är detta bra värden till våra hästar? :confused...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 721
Senast: MalinE
·
Hästvård Jag har 4 hästar på lösdrift utan skor. Det går jättebra, men min minishettis får stora iskullar eller bullar (eller hur man ska säga...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: alexvb
·
Hästvård Hej, Jag har två hästar som har alvärdigt besvär mm artros och gammal skada mm. Vet tror att de kan vara sällskapshäst lite till med...
2
Svar
20
· Visningar
3 882
Senast: alexvb
·
Hästvård Det finns olika märken bland vanliga spånleverantörer och jag undrar om det finns någon skillnad mellan de olika märkena? Är det...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: linafina
·
Hästvård Hej. Jag var idag på kliniken med min 11 åriga valack. Då veterinären i mitt stall hade tittat på honom så sa han att det var hans båda...
Svar
0
· Visningar
973
Hästvård För ett par dagar sedan ville en för mig främmande person i stallet (bekants bekant) känna igenom min häst lite eftersom hen tyckte att...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: Piraja
·
Hästvård Vat inte om det går inom den här kategorin men.. Vad är smartast att välja som underlag i boxen med tanke på pengapriset, lättheten att...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Glimris
·
Hästvård Något virus/bakterier går i stallet. Det började med att en häst fick feber, 38, 8 så det var ju inte oroväckande högt. Han matvägran...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: zalleg
·
Foder & Strö Hur länge håller sig en oöppnad bal och hur länge håller den när den blivit öpnnad? Väldigt tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
743
Senast: mee
·
Hästvård Är det vanligt att veterinären inte vill ta emot för återbesök? Var på klinik med min medryttar/halvfodervärdshäst i början av oktober...
Svar
0
· Visningar
896
Senast: karini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund