Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Läste nr 8 av Equipage igår kväll och en artikel "Fryser hästen - och i så fall när?". Där står bla ett citat "En häst som huttrar...
2
Svar
22
· Visningar
4 735
Senast: mily
·
Hästvård Jag har haft 50.000:-,men höjde nyligen till 100.000:-,vilket gjorde att den vart att kosta ca 150-200:- mer i månaden har jag för...
Svar
17
· Visningar
2 388
Senast: Lagren
·
Hästvård Hoppas jag postat tråden rätt? Iaf vad tycker ni som använder det? Har torv i dagsläget men det är inte det billigaste alternativet...
Svar
17
· Visningar
3 405
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har hittat ett ensilage eller ja höensilage med en ts halt på 77% men den analysen är gjord för nötkreatur är det samma ts för häst...
Svar
9
· Visningar
1 490
Foder & Strö Ja hur många lager tycker ni är det optimala? Det jag har hört iallfall är minst 8 lager men mer är bra, så vad tycker ni?
Svar
1
· Visningar
835
L
Foder & Strö Vi har fri till gång på hösilage till våra hästar. Nu är det så att de sprider allt om kring sig så mycket gå till spillo. Hur har ni...
2
Svar
31
· Visningar
13 547
Senast: gadriel
·
Hästvård Igår när jag klämde på min fodervärdsponnys rygg så markerade han på båda sidorna om ryggraden vid ländryggen. Alltså ovanför "virvlen"...
Svar
13
· Visningar
4 450
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 025
Senast: Starstedt
·
Hästvård Har en 2½ åring som har fått bärrandsröta speciellt på ena fram som jag inte riktigt får bukt med så nu tänkta jag kolla med er vad ni...
2
Svar
20
· Visningar
7 125
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Nej precis! Mina två hästar äter nästan ingenting! Såhär dags satte den stora i dig säkert 30 kg/ dygn - minst! Den lilla knaprade på...
Svar
11
· Visningar
2 187
Hästvård Skulle vilja veta om någon har haft dålig erfarenheter av halmpellets som strö. Dåligt för hästen menar jag då.. Själv är jag...
2
Svar
38
· Visningar
14 759
Senast: lady_vip
·
Hästvård Var till veterinären med hästen i veckan och då hittades vad dom tror är en inflammation. Efter besöket började jag fundera på de alltid...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: grodan21
·
Hästvård Vad är det för fel med hovarna på denna häst? Det ser ungefär lika ut på alla fyra hovarna. Hästen i fråga har gått barfota i många år...
2
Svar
21
· Visningar
8 147
Foder & Strö Min häst på tre år är lös i magen. Inte värsta sortens diarré, skiten har rätt färg men är sällan i bollar. Jag är väldigt dålig på...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: Jofta
·
Hästvård Kan detta vara hovskabb? Är höger ben på baksidan av framknät...
2
Svar
23
· Visningar
6 706
Senast: April
·
Hästvård Jag har jättedålig koll på det här med vaccinationer. Köpte min häst för ett år sedan och vaccinerade den 19/12 -11 (Equip F T10149 +...
Svar
16
· Visningar
7 164
Senast: Highcat
·
Foder & Strö Flyttade min varmblodskille till ett annat stall för drygt 2 månader sen och han har tappat massor. Han har fri tillgång på hösilage...
2
Svar
29
· Visningar
3 612
Senast: Travarn
·
Hästvård Behöver lite tips och idéer från er. Har ett femårigt halvblod som i slutet av aug klev in en stor sten i höger fram sko. Jag fick...
Svar
15
· Visningar
3 004
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Jag har försökt räkna på lite värden från stallets höanalys. Jag fick fram att det innehöll ca 37g smb.protein/kg TS. Detta känns på tok...
Svar
4
· Visningar
2 280
Hästvård Har utebox sedan september och hästen trivs jättebra. Nu i början på veckan ska det blir rejält kallt, prognosen visar 23 minus på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
11 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka