Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag rider en häst som helt plötsligt har börjat stanna och bocka. Med detta medfördes även att han är tjurig och buffig. Han har även...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hur mycket inom hästvård bör man kunna innan man skaffar foderhäst?
Svar
4
· Visningar
774
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Hej! Är väldigt osäker på om min häst börjar få ringorm och behöver er experthjälp. Jag har under en tid sett att han har som små...
Svar
1
· Visningar
1 172
Senast: svea
·
Hästvård Är det ovanligt mycket kolik fall i år? Vad kan det i så fall bero på? Flera kända tävlingshästar har ju dött i detta senaste tiden och...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
11 621
Senast: Riverside
·
Hästvård Vad är era tankar och erfarenheter kring förkalkning i strålbenet? En häst jag tänker på som drabbats av detta är 4 år och aldrig visat...
Svar
3
· Visningar
2 259
Senast: Wera
·
Foder & Strö Eftersom Dangrönt har bestämt sig för att ändra innehållet i sin melassfria lucernpellet så har jag ett rent helvete att hitta ett annat...
2
Svar
25
· Visningar
5 206
Senast: Boerperd
·
Hästvård Vad finns det för olika sätt att sätta vikter på benen på en häst som ska stärka bakdelen? Veterinär har ordinerat det. Finns ju på...
2
Svar
27
· Visningar
5 942
Senast: Boj
·
Hästvård har gått efter sen agronomen på SLU gjorde sin studie 2004 o att det är anpassat för att man ska kunna ha samma täcke inne som ute. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 091
Senast: axel
·
Hästvård Hur tycker ni här på buke: Om man har täcke på hästen inne över natten, ska de då också ha täcke på ute på dagen? Eller kan man skippa...
Svar
14
· Visningar
1 887
Senast: Totola
·
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 2,5 år som skadat sig för 17 dagar sedan. Skadan sitter på yttre skenbenet vänster bak. Det började med att...
2
Svar
28
· Visningar
18 698
Foder & Strö kan man packa hösilage från rundbal i ikeapåsar? Om det står i minusgrader, samma förvaringsplats som rundbalen? Blir det fortare...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag behöver just nu alla tips och hjälp jag kan få för detta är som en enda stor djungel för mig. Min häst har fått något som kallas...
Svar
9
· Visningar
4 936
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej! jag är lite orolig då min häst har fått någon typ av ohyra i pälsen men vet inte riktigt vad det är jag letet lite på nätet men...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: HH_gullet
·
Foder & Strö Hej!:laugh: Jag får hem min unghäst från inridningen om dryga två veckor, han blev skadad i somras (slet av bicepsmuskeln) så han...
Svar
5
· Visningar
1 475
Hästvård Såg en länk från Hippson... på fejjan. Jag har själv en fryskruka som med päls och fri tillgång ändå fryser om han inte får vadderat...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
18 300
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Nu har jag äntligen fått hem mina nät som jag tänkte sätta upp i hagen imorgon. Är lite nyfiken på hur ofta ni som använder er av dessa...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 966
Senast: Rouise
·
Hästvård Kanske har jag lagt tråden fel? Mitt varmblod går på lösdrift med 5 andra mindre och rustikare ponnies/hästar. Det finns en ligghall...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 461
Senast: maja_70
·
Foder & Strö I år för första gången tog vi en tredjeskörd på en lite välgödslad vall sista helgen i oktober!! Igår fick jag svar på analysen jag...
Svar
15
· Visningar
3 035
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hästen är ca 20 år, har ingen feber men svettas lite. Pälsen är väldigt lång och man får borra in fingrarna långt in i den för att känna...
Svar
8
· Visningar
5 692
Senast: erik
·
Foder & Strö Hejsan! Kan nån förklara för mig varför det är viktigt att hästen har tillgång till strå när man ger kraftfodret?
Svar
10
· Visningar
1 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka