Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur mycket äter hästarna per dag ungefär? Har haft en storbal i hagen och nu idag kommer den att ta slut. Enligt mina beräkningar så...
2
Svar
22
· Visningar
4 652
Senast: Totola
·
Hästvård Jag sliter mitt hår! Hästkraken vägrar att vara i hagen... Han går ut, är ute i 1 timme sedan går han igenom tråden.. Fri...
2
Svar
37
· Visningar
4 939
Hästvård Min häst är dålig i magen, och blir inte bättre. Det började med att det rann på bakbenen, men avföringen såg rätt ok ut. Nu, 10-14...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 831
Senast: Liten
·
Hästvård Behöver tips och råd. Min häst är en 3 årig Appaloosa och har ingen man eller svans!! Han kliar sig inte eller någe. Men någon som...
Svar
8
· Visningar
2 229
Senast: Similitude
·
Foder & Strö Vad kostar 100g smbrp av olika foder? Krafft muskel 285kr för 15kg ger 19kr/kg och 5,14kr/100g smbrp. Krafft Groov 90 199kr för 25kg...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 132
Senast: Natasja
·
Hästvård Temperaturen här hos oss har nu fått tokspel! Igår hade vi -18 grader, och idag har vi haft +5 hela dagen! På eftermiddagen började det...
Svar
2
· Visningar
2 617
Senast: Pepson2
·
Hästvård Jag har en ponny som går på lösdrift och där har dom vattenkopp. Däremot så har jag honom inne ibland några timmar för att torka upp och...
Svar
13
· Visningar
1 918
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jag behöver en klippmaskin som är stark och som även rår på halvfuktig päls i vissa fall. Har bland annat problem med mugg/rasp och...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: sommarvind
·
Hästvård I torsdags kväll fick gammelman kolik och vet kom ut och gav kramplösande o slanga enligt alla konstens regler. Han piggna till och allt...
2
Svar
25
· Visningar
4 328
Senast: Yrrol69
·
Hästvård Är det någon med en spatthäst som har använt BoT? Erfarenheter? I vilket stadium var spatten då?
Svar
7
· Visningar
2 113
Senast: skatten
·
Hästvård Hej Min vän har ett sto, korsningsponny på fem år. För ca 3 v sedan så hittade vi små krustor på hennes högra skenben bak. Vi...
Svar
1
· Visningar
4 449
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min häst har haft upprepade kotledsinflammationer och har en väldigt tunn hovsula (hornsula). Nu har hon precis fått ringskor +sula som...
Svar
13
· Visningar
3 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Okej hörni, nu behöver jag verkligen ALLAS hjälp! Min D-ponny som jag har haft i nästan 3 år har blivit behandlad ett flertal gånger...
2
Svar
20
· Visningar
2 594
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Nu är jag inne på mitt problem igen med trasiga karleder på hästen. Hon har i ca två år kanske(?) haft fullt med "unghästvårtor" i...
Svar
18
· Visningar
2 344
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att fodra med halm som grovfoder? Funderar på att gå över till halmbaserad foderstat då hästen måste bantas...
2
Svar
23
· Visningar
7 710
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Har precis blivit ägare till en skimmel :D Jag har dock upptäckt ett litet problem. Hon verkligen älskar att skita ner sig...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: fuzeta
·
Hästvård Hej! De två senaste veckorna har jag märkt förändring med min häst .. hon har blivit lite tjockare runt halsen på ena sidan, nästan...
Svar
0
· Visningar
1 622
Hästvård Jag rider en häst som helt plötsligt har börjat stanna och bocka. Med detta medfördes även att han är tjurig och buffig. Han har även...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hur mycket inom hästvård bör man kunna innan man skaffar foderhäst?
Svar
4
· Visningar
774
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Hej! Är väldigt osäker på om min häst börjar få ringorm och behöver er experthjälp. Jag har under en tid sett att han har som små...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2