Sv: Diarré
*kl*
Uppdatering.
Hösilaget har en TS på 58%. Kvoten är suverän för min häst; ligger på runt 8. Öppnad bal räcker runt 3 dagar i hagen. Enligt uppgift köper bl.a. Strömsholm samma foder.
Ingen skillnad mot det bättre med ProPaste.
Högarna i boxen ser någorlunda ut; lösa, men iaf inte "kobajs". Inget jag hade hetsat upp mig över. Dock fiser hästen bajsvatten, och lämnar i hagen emellanåt högar som mer är som kobajs (iaktagelse från när jag bl.a. hämtat in hästen). Jag har låtit tarmen vila från preparat etc några dagar. När jag kommer hem i slutet av veckan, ska jag prova att ge bakjäst. Jag är inte alltför optimistisk, men det kostar såpass lite att prova.
Jag har läst lite om ProEquo, och det verkar värt att testa.
Problemet är att tillverkarna rekommenderar att man drar ner på motsvarande MJ i annat i foderstaten, vilket jag inte kan göra. Hästen får varken kraftfoder eller lucern, utan endast lite mineraler, och går på fri tillgång på grovfoder. Vilket även gör att jag inte har något att blanda det med vid utfodringen. Hästen är lättfödd, och drog i somras på sig en fettdepå vid mankammen. Inte framme vid nacken, men längre mot manken. Den växer inte, men jag har heller inte lyckats få bort den. Detta gör att jag inte gärna vill ge något som riskerar att göra att han går upp i vikt. (Hästen är fin i hull i övrigt. Möjligen lite lite mer hull över revbenen nu, när han stått i ett par veckor pga mitt jobb.)