Min kolikponny vill inte dricka

Sv: Min kolikponny vill inte dricka

Jodå han kissar för fullt, igår var det brunt men nu tror jag det var mer normalt.

Mina pållar dricker nog dåligt året om, alla utom nordsvensken som tror han är en elefant. Åtminstone inne i boxarna dricker de dåligt, men ute dricker de förhoppningsvis mer.

köp en stor tunna som du fyller med vatten..sen lägger du höet i den så får pålle i sej massa vätska.. detipset fick jag av vet när min häst fick kolik hela tiden typ....efter1 vecka så fick hon lite torrthö å lite blöttåsen övergår man succesivt

5 liter per 100 kg häst sa någon och veterinären jag prata med sa 20 liter till 500 kg häst. och han menade på att då inkluderar det vätska i all mat inte bara vatten ur spann.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 056
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 900
Senast: mackan
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 268
Senast: Boerperd
·
Hästvård Hittade gamla fjordingen liggandes på sidan i hagen igår eftermiddag. Hon verkade inte pigg men reste sig och gick med in i stallet för...
2
Svar
20
· Visningar
11 853
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka