Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ny på detta så är jag nyfiken på vad ni har för grovfoder och vad ni betalat/kg foder. Vad har ni för grovfoder? Hur många kg/bal...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Jag gör mitt bästa att nu räkna ut foderstater och har fått ihop foderstater där programmet säger OK på de flesta punkter, men till...
Svar
4
· Visningar
926
E
Hästvård Hallå! :) jag har en häst med stela bakben och som inte gillar att stretcha.. tips på hur man får bort det? Skritta mkt, kanske lindor...
2 3
Svar
42
· Visningar
12 232
Senast: Niela
·
Hästvård Min häst får för närvarande Hippotrim och han har börjat rata hösilaget som han annars är väldigt förtjust i fastän han dippar det...
Svar
19
· Visningar
9 626
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Eller snitslad eller vad det nu heter :p Vilket ger mest "mat" och minst "slät gröt"? Har bara haft snitsel innan men är lite sugen...
Svar
5
· Visningar
1 932
Senast: pinky
·
Foder & Strö Min häst blev väldigt slö och hängig vid förra pälssättningen och denna gången tänkte jag vara förberedd och stödfodra i tid men när är...
Svar
14
· Visningar
2 502
Foder & Strö Igår fick min häst troligtvis kolik, som tur var väldigt lindrigt! Efter några promenader släppte det som tur var och han är nu pigg och...
Svar
18
· Visningar
3 272
Foder & Strö För att få min foderstat fulländad behöver jag vet hur mycket sojaprotein väger i gram. Någon som vet hur många gram 1 dl är?
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: cahs
·
Hästvård Upptäckte för några veckor sedan en svullnad under magen, straxt bakom sadelgjordstaden, på medryttarhästen. Ingen direkt värme och...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Hellez1
·
Foder & Strö Jag och Pållens ska flytta från Umeå till Skåne, lastbilen är bokad och jag har lite smått panik över bristen på kontroll när jag inte...
Svar
10
· Visningar
2 050
Senast: MaRomer
·
Hästvård ..har konstaterats på en av hästarna (nyinköpt, köptes i september) och den har givetvis hunnit gå med mina andra hästar ett bra tag i...
Svar
4
· Visningar
2 508
Senast: Madick
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 870
Senast: Trix
·
Hästvård Min häst är snart 20 år, och jag funderade på att raka henne förrut men stallägaren sa att jag inte skulle göra det för att det är bra...
Svar
19
· Visningar
3 223
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp av kunniga häst människor. Ska försöka göra en lång historia kort, jag köpte ett islandshäst sto för 3 år sen...
Svar
6
· Visningar
1 870
Hästvård Sitter och tittar ut på vädret: plusgrader och hällregn... precis som igår. Vad har hänt? Vart tog den fina vintern vägen? Hästarna...
2
Svar
28
· Visningar
4 131
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Jag har gett min valack några gratisprover med dyr mäsk, men egentligen är det ju mycket billigare och smidigare att blanda eget. Så...
Svar
17
· Visningar
5 629
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Min häst, som säkerligen pillar i sig en del skräp, har haft lite problem med sin mage i höst och vinter. Inte katastrof-diarré, men...
Svar
4
· Visningar
11 178
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Går det? Jag har två B-ponnyer, varav den ena haft fång, som äter väldigt mycket. Det var när hästarna hade fri tillgång på hö (i...
2
Svar
35
· Visningar
4 612
Senast: axel
·
Hästvård Vet inte om det blev rätt forum men om inte så får moderator flytta tråden:) Min ponny helklipptes i slutet av oktober men har nu en...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Glimfeather
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023