Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har drabbats av tarminflammation. Ingen känd orsak. Hon har stått på klinik en vecka och är nu hemma. Hon har ätit penicillin...
Svar
5
· Visningar
7 871
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Gjorde ett träckprov på min häst och idag fick jag svaret, 1500 EPG låg han på. Vilket förstås är väldigt mycket. Jag låter...
Svar
10
· Visningar
8 287
Senast: cahs
·
Foder & Strö Jag har en 25 årig ponnytjej på foder :) Hon behöver gå upp i hullet. I dagsläget får hon fri tillgång på hö (ca 10 kg/dygn) och 4 dl...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Har en herre på 25år hemma som varje vinter blir dålig i magen. Jag tror med säkerhet att det är hösilaget som gör det, men då han står...
Svar
4
· Visningar
1 601
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hej jag har en tinker/shire korsning på 4 år, han har till och från under de 2 åren jag ägt honom, haft problem med magen. Ger jag...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Shadow83
·
Hästvård Jag undra om det är någon här inne som har någon bra information om hasledsinflammation, då jag står med en häst som är behandlad mot...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: grodan21
·
Hästvård Det är fortfarande 1 gång/år som gäller väl? Men hur är det med grunden? Vår shettis har fått två sprutor (av förra ägaren) och de sa...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: caradan
·
Foder & Strö Hej! Jag har fått höra att foder i pelletsform inte är bra för hästen för att pelletsen kan fastna i tarmen som klumpar och orsaka...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon som har några erfarenheter av detta foder? Är lite nyfiken på denna då jag hört mycket bra om Hippos...
2
Svar
20
· Visningar
12 196
Senast: Emmae__
·
Foder & Strö Just blivit med häst igen (snart...) och jag ska ha hästen i ett stall där hösilage används. De ger fri tillgång i hagen vintertid (de...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Wera
·
Hästvård Vad kan detta vara? min ponny har fått sånt här i pälsen på baken och undrar vad det är. Det ser inte ut som det sitter nere i huden...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: metspo
·
Hästvård Jag har använt arnika liniment på mina hästar i 20 år och har aldrig fått en enda överkänslighetsreaktion. Har använt olika märken, men...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: Rugge
·
Foder & Strö Har gått över från torr hö till ensilage nu i stallet, och då är det ju så att hästarna ska ha mer ensilage på grund av TS halt och så...
Svar
10
· Visningar
1 503
Senast: Linnea_
·
Hästvård Jag har tidigare alltid använd Mustards Thrush Buster / Rengör strålen, men nu när jag gick in på min vanliga åf för att beställa på...
2 3
Svar
41
· Visningar
19 830
Senast: Dressyren
·
Foder & Strö Kan man ge åkerbönor till unghästar och fölston? Finns det några negativa effekter av det? Vad jag har hittat är att det är med i...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Min 17-åriga valack är extremt gasig i magen. Min fundering är om det är betfor han blir gasig av? Vad har ni för erfarenheter av det??
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Aliche
·
Hästvård Jag har en försäkringsfråga som jag skulle vilja ha synpunkter på: Vi har en hingst som blir två år i Juni, ett havblod. Förra året i...
Svar
16
· Visningar
1 480
Senast: Whirlie
·
Hästvård Lösgaloperade min ponny i ridhuset idag när jag märkte att han var halt på ena frambenet:cry: Inte mycket men synbart, jag kände igenom...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja fodra mina hästar med fri tillgång på grovfoder och hade mer än gärna slängt ut en rundbale i hagen men då de är...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Sleepwalker
·
Hästvård Jag köpte för några månader sedan ett 7årigt projekt som aldrig gjort något i sitt liv bortsett från att ha varit mamma. Jag har ridit...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: hacke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Adoptivhund vägrar gå ut
  • Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31