Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej min travare fick finaadyn pga lymfangit. efter 2 dagar vägrade han äta kraftfoder, en halv dag senare vägrar han även äta hö....:/...
Svar
15
· Visningar
3 152
Senast: orion_x
·
Foder & Strö Hejsan! Jag är på jakt efter Ekologisk lusern. Jag har använt ekologiskt hö nu till min häst sen i somras. Och nu vill jag byta ut...
Svar
5
· Visningar
2 152
Senast: athena
·
Foder & Strö Har fått hem en travhäst som tidigare fått klippt havre hos sin förra tränare, tänkte höra om ni vet vad hur de ser ut? Är det som...
Svar
2
· Visningar
1 608
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej! Jag har en unghäst som är väldigt kräsen! Vi har bra värden på hösilaget men jag vill att hon ska äta sina grusmineraler också...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Korven
·
Hästvård Hästen har fått Lymfangit efter ett brodd tramp vb. Ska äta Metacam i 5 dagar. Just nu är han väldigt svullen och halt å öm i...
Svar
2
· Visningar
3 563
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej! Jag har ett 9-årigt russto som sedan i somras har börjat med ett underligt beteende. Hon slår sönder boxen och kan göra likadant...
Svar
5
· Visningar
3 216
Senast: Sonic76
·
Hästvård Fick ikväll samtalet jag INTE ville ha. Min älskade lilla kallblodsdam som är utlånad till fodervärd har fått fång igen. :cry: Hon...
2
Svar
38
· Visningar
5 679
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Hej Dotterns ponny har visar irritationer genom att skaka på huvet, öronen. Vill gärna klia sig kring öron/ögon speciellt vid ridning...
Svar
6
· Visningar
3 057
Senast: Ullisen70
·
Hästvård Har hamnat i en lite knivig situation :( Vår islandshäst har (förstås) en rejält tjock och isolerande vinterpäls för tillfället, utom...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: drysno
·
Hästvård Hej! Jag har kollat igenom tidigare trådar men behöver er hjälp! Jag har en Fellponny, med mycket päls som har krustor över rygg...
Svar
13
· Visningar
2 598
Hästvård Vilket är det högsta EPG-värde ni hört talas om på häst? Det spelar ingen roll vilken mask, jag behöver bara få lite att jämföra med...
Svar
9
· Visningar
2 632
Senast: Madick
·
Hästvård Har ett kallblod som jag sitter och funderar lite på hur jag ska göra med. Han är inte riden sedan våren och har således väldigt dålig...
Svar
7
· Visningar
1 524
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Nu behöver jag all hjälp jag kan få, alla tips och funderingar är välkommet! Unghäst av arbetande ras-08, har så mkt urinkristaller...
Svar
6
· Visningar
2 629
Senast: nowa
·
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 922
Senast: IngelaH
·
Hästvård Mitt 6 åriga sto har betett sig lite märkligt. I lördags kväll trodde jag hon hade fått kolik. Hon var orolig när jag tog in henne i...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Andrii
·
Hästvård Jag brukar underhållsraspa minna unghästar som går barfota och jag tycker att den ena hästens strålar sett övervuxna ut, samt flytit ut...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: skuggi
·
Hästvård Ni som har hästar ponnys med tjock man och har den kort, hur gör ni med dessa inför tävling? Hur sjutton får man till knoppar som håller...
Svar
9
· Visningar
2 590
Senast: orion_x
·
Hästvård Står i skrivande stund i stallet och upptäcker att brodden lossnat från ett hål i min hästs sko, och att det inte går att skruva dit en...
Svar
10
· Visningar
1 344
Senast: Riley
·
Hästvård Kanske en fråga som man ser oft... Jag har 4 hästar. Min mini har cushing och kronisk leverinflammation. Han får medicin, mår inte...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: alexvb
·
Hästvård Jag har två hästar, en 18-åring och en 6-åring. Gamlingen är en varmblodig travare och den yngre är nordsvenskbruks. Senaste...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: traceys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka