Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är lite halt höger bak... Inte varm eller svullen. Tror han kan ha gått omkull i hagen:grin: Någon som har någon idé vad det...
Svar
4
· Visningar
2 315
Senast: Korven
·
M
Foder & Strö Efter att ha gett min häst Enzion i 1 år och 3 månader utan att ha märkt något resultat så har jag börjat titta efter andra preparat...
2
Svar
25
· Visningar
5 685
Senast: BRAGO
·
Foder & Strö Hej, har sökt forumet men inte hittat den information jag vill ha. Jag är nyfiken på helsädesensilage, eller i detta fallet...
Svar
7
· Visningar
1 458
Hästvård Min häst får pga magsjukdom inte äta så mkt grovfoder, tycker han ser ut att ha så trist i boxen när de andra står och mumsar och han...
Svar
1
· Visningar
1 206
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag har hittat en annons där man säljer kalk- och magnesiumtillskott med följande motivering: Är det någon som vet var man kan hitta...
Svar
12
· Visningar
3 524
Foder & Strö Tjo! Har en fundering på om jag ska börja ge mitt sto fodertran för hovarna. Har nämligen hört att det ska vara mer effektivt än...
Svar
15
· Visningar
2 926
Hästvård Någon som vet exakt vet vad det är och hur prognosen ser ut? Tack så länge
Svar
0
· Visningar
1 524
Senast: Lakka
·
Foder & Strö Min häst har börjat tappa lite i hull och därför har jag tänkt börja ge honom lite olja i fodret, men det finns så många olika åsikter...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej! Min familj har en häst som har haft kotsenskidesinflammation. Jag vet några som har haft skadade hästar som har lindat benen med...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hur mkt mat ger ni era islandshästar??å hur mkt motioneras dom?å hur e dom i hullet?
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Korven
·
Foder & Strö Skitdum fråga om hur hästar äter :crazy: Känner mig som en total nybörjare men jag har hört så mycket olika så jag måste fråga. Det...
Svar
11
· Visningar
1 401
Hästvård finns det något som hetter gaffelben? på finska puikkoluu, och hittade inte översättning just nu. men tror det är gaffelben. har ni...
Svar
9
· Visningar
4 757
Senast: videnlis
·
Hästvård ligger tråden fel, så flytta den gärna. Jag undrar helt enkelt om man kan använda elastiska lindor som stallbandage? Det jag...
Svar
13
· Visningar
2 020
Senast: Fiorano
·
Hästvård När på våren kommer man bäst åt bandmasken om man ska maska av - erfarenheter?
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: Madick
·
Hästvård Min pojke var varm om sin ena framhov idag. Inte halt. Inte feber. Nån som har någon idé om vad det skulle kunna vara? Kylde den en...
Svar
8
· Visningar
3 101
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Farligt att vara hemma och sjuk, då hinner man med massa funderingar... När jag tittar på mina uträknade foderstater, så ser jag att...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Totola
·
Foder & Strö Tänkte höra om era erfarenheter av detta foder. Bytte till detta för några månader sen Ger Naturmusli och champions claim + irish...
Svar
16
· Visningar
8 576
Senast: Totola
·
Foder & Strö Ni som ger "fång-hö" - är det då i form av hö eller hösilage?
2
Svar
25
· Visningar
8 556
Foder & Strö Min ponny har visat sig överkänslig mot vissa fodersorter. Jag gav honom havre, betfor och rapsolja för ett par månader sedan och insåg...
Svar
19
· Visningar
2 068
Hästvård Ja som rubriken lyder så är jag nyfiken på vad en vanligt gårdsbesiktning kostar hos er? Hade veterinären ute i veckan och besiktigade...
Svar
14
· Visningar
2 274
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka