Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag ville skicka en bild på detta egentligen men lyckades inte riktigt förstå hur jag skulle göra. Igår upptäckte jag iallafall...
Svar
7
· Visningar
1 521
Hästvård Hej hörrni! Jag har nyss skaffat mig min första häst, en unghäst som nu är 5 år. Jag köpte honom i september och stod då i ett stall...
2
Svar
22
· Visningar
3 284
Senast: Teilani
·
Hästvård Stoet jag har som har problem med att hon inte skapar immunitet mot spolmask, fick en axilur spruta häromdagen då jag skulle byta ut...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 986
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag förstår inte hur det kan vara möjligt... Min häst får skav av precis allt! Det började bak på ryggen precis där som bossorna ligger...
Svar
11
· Visningar
2 106
Senast: Krizz
·
Foder & Strö Ska flytta min ponny från ett stall med fyra fodringar per dag till ett stall med fri tillgång på grovfoder i hagen (tidig morgon till...
Svar
2
· Visningar
869
Hästvård Har en häst som jag har ägt i två år. Hästen har under sommarhalvåren haft problem med eksem som satt sig i mankammen samt vid svansen...
Svar
3
· Visningar
2 580
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Jag har köpt en silagebal där gräset är "frostigt" och mkt svårt att få loss från balen. På ena sidan var det även en stor mögelfläck...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Kallebus
·
Hästvård Har fått Fabrol och Ventipulmin till min sjuka häst. Problemet är att min häst är det mest misstänksamma och kräsna som finns när det...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 134
Senast: vallhund
·
Foder & Strö Tänkte fråga om någon vet om det finns notiser, lagar eller stadgar om hur länge en häst får gå utan mat? Hörde någonstans ifrån att...
Svar
19
· Visningar
9 212
Senast: axel
·
Hästvård Då jag i en annan tråd nämnde en möjlig orsak till att hästen blir kall om ben och hovar vilket skulle kunna leda till ett ev...
Svar
8
· Visningar
3 897
Senast: axel
·
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om när det är dags, men det är alltid så svårt när man står där själv. Jag har en ponny som, under...
2
Svar
31
· Visningar
5 018
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst hade under oktober månad sex förstoppningskoliker som hon blev behandlad för, orsaken var förmodligen att hon drack för dåligt...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 702
Hästvård Igår var min häst hängig, åt inte och var inte alls sig själv. Ingen feber, normala tarmljud och bajsade som hon skulle. Normal färg...
Svar
15
· Visningar
2 117
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst har fått någon form av vad jag tror är skav, det ser ut som så, några centimeter bakom där sadeln slutar. Det är som 2 st kala...
Svar
5
· Visningar
1 055
Hästvård Hittade idag röda maskar i foderhästens bajs, vad kan det vara för sort? De var röda korta och tjocka. :crazy:
2
Svar
39
· Visningar
22 350
Foder & Strö Hej. Jag skulle behöva lite foder tips. Så som det ser ut idag så äter min häst granngårdens egna original pellets och han får ca 1kg...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: mahlmt
·
Hästvård Det finns ingen risk att hästarna blir smittade av parasiter (mask) om man släpper dem i en beteshage nu när det är kallt och många...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: annaa
·
Hästvård Ponnyn här hemma har under vintern rasat i vikt trots att han tidigare år lyckats att hålla sig överviktig på mycket lite foder. I två...
2
Svar
31
· Visningar
7 090
Senast: kol
·
Hästvård Jag rider och tävlar en nu femårig hingst, som vi funderar på att kastrera. Han är väldigt fin men ändå inte så bra att han kommer att...
Svar
0
· Visningar
696
Hästvård Jag har ett halvblod som har lite problem med hovarna pga tunna sulor. Hon skos därför med ringsko och silikon. Det är väldigt viktigt...
Svar
11
· Visningar
2 904
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka