Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I höstas pratade jag och hovis om röta och liknande, och då rekommenderade han kopparsulfat (vilket även andra rekommenderat). Nu har...
Svar
5
· Visningar
8 183
Senast: Egonson_
·
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: clubman
·
Foder & Strö Jag har inte köpt hö på flera år och nu ska jag göra det. Här omkring är det mycket ovanligt med analyser coh jag har fått tag på en...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: lil-sis
·
Hästvård Kanske meningslös tråd då jag inte vet så mycket kring hästen, men jag är så nyfiken så jag provar... Hästen, typ ev quarter/welsh...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Sitter och funderar på det här med smrp/mj kvot om man vill få upp en häst i hull. Mitt fyraåriga fullblod börjar nu se ut mer som en...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Bonden har valt att ta fram torrare hösilagebalar nu när det är kallt för att den andra skörden börjar ta slut så han vill "spara" lite...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Tora
·
Hästvård Vad betalar ni för eran hovslagare? Helskoning Halvskoning Verkning? Har varit nöjd med min hovslagare och hennes priser men nu...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 961
Senast: vdb
·
Foder & Strö Hejsan jag har ett fullblod sto som är högdräktig och jag undrar om det finns någon som har tips på vad man kan ge henne för bra foder...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: MonteRose
·
Hästvård Märkte att min häst hostade ett par gånger inne i boxen ett par gånger på kvällen tors el. fre förra veckan. Tänkte att det kanske var...
2
Svar
23
· Visningar
3 876
Senast: Domino_s
·
Hästvård Har ett 14-årigt islandssto som brunstar trots att det är vinter med jämna intervaller, precis som om det vore sommar och vår :crazy...
2
Svar
26
· Visningar
8 481
Hästvård Hej, behöver lite tips. Jag har ett 17årigt arabsto som alltid varit väldigt muskulös och grov. Hon fick föl i april 2012 och har gått...
Svar
8
· Visningar
1 627
Hästvård Hur är det egentligen? Kan man klippa en häst nu utan att förstöra sommarpälsen?
Svar
9
· Visningar
2 423
Foder & Strö Vilket fungerar bäst mot häst med stela leder? Han är lite äldre nu och har läst mycket gott om dom alla tre´här på buke. Går det...
Svar
18
· Visningar
7 507
Foder & Strö Hej har ett gammalt varmblod som behöver gå upp i vikt men är jätte kräsen när det gäller kraft foder. Han äter inte betfor ,lusern ...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Masse
·
Hästvård Fick precis ett samtal... Min unghingst på 1,5 år har lyckats fastna i staketet på unghästbetet (ca3 timmar härifrån) och slitit av en...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
61 702
Senast: Peerless
·
Hästvård Mitt kallblod har i veckan trampat av sig en sko, förmodligen för att snösulan börjat glida ur. Har inte fått ut hovslagaren ännu så han...
Svar
12
· Visningar
1 696
Hästvård Hitta 2 sårskador på mitt varmblod ikväll vid ingång , antagligen uppkommit genom att ha åkt på en "pärla" av nån av de andra 2 hästarna...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Neksja
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 373
Foder & Strö ...någon som testat? Fördelar/nackdelar?
Svar
2
· Visningar
2 115
Senast: YW1966
·
Foder & Strö det är så att jag fick min höanalys nyligen.. å de stod att de nästan inte är nåt protein alls.. skickade analysen till en oberoende...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna