Hovslagarpriser

Sv: Hovslagarpriser

Ja då hon haft problem vill jag ha kvalitet, någon som gör jobbet bra utan att stressa och han jobbar som hovis på veterinärkliniken vi varit på. Han är alltså väldigt duktig och jag tycker det är värt det absolut. Visst det svider ordentligt när räkningen kommer men nu skos hon var 8:e vecka istället för 1000 kr var 5:e + tappakor så det blir lika mycket ändå.

Å andra sidan så har ju som sagt hovisen 10 års ansvar över sin bokföring, och namnet finns ju på kvittot med orgnr osv. Så det bör ju inte bli ett problem för dig, vill de ha reda på vad som gjorts eller använts så kan de ju vända sig direkt till den som ställt ut kvittot.

7år är det nuförtiden...själv har jag all journalföring på fakturan så slipper man dubbeljobb...

7år är det nuförtiden...själv har jag all journalföring på fakturan så slipper man dubbeljobb...

Skriver du en faktura för varje häst där du dessutom skriver in hästens samtliga uppgifter inkl signalement o/e registreringssuppgifter ???

I annat fall får du nog tänka om.

Det låter minst sagt som dubbelarbete,, Varför skaffar du inte EverNote??

Fast det är ju inte själva kvittot som är det viktiga utan att kvittot intygar vad som skett i hovvård och detta kan hovslagaren lika gärna göra med ett skriftligt intyg att hästens hovar har skötts av en ubildad hovslagare och med en kontinutet !

Mia

Sorry men ett intyg skrivet i efterhand godtas inte,, vad är det som säger att det ska vara mera trovärdigt än kvitto som går att kontrollera via bokföringen??

Tror inte skattemyndigheten heller blir så imponerad.

Jag förstår att du med näbbar och klor försöker undvika att själva kvittot skulle vara viktigt,, vad det beror på kan du bara själv bäst svara på.:angel:

Sorry men ett intyg skrivet i efterhand godtas inte,, vad är det som säger att det ska vara mera trovärdigt än kvitto som går att kontrollera via bokföringen??

Tror inte skattemyndigheten heller blir så imponerad.

Jag förstår att du med näbbar och klor försöker undvika att själva kvittot skulle vara viktigt,, vad det beror på kan du bara själv bäst svara på.:angel:

Ha ha förstår vad du insunierar ;) Men nepp handlar inte om det utan att du alltid tror du har rätt !:p

Och när du inte får det så är du tvungen att ta till såna här gliringar :D

Skål Mia

Skriver du en faktura för varje häst där du dessutom skriver in hästens samtliga uppgifter inkl signalement o/e registreringssuppgifter ???

I annat fall får du nog tänka om.

Det låter minst sagt som dubbelarbete,, Varför skaffar du inte EverNote??

I mitt fakturarogram så kan ajg ange referens när jag skriver in kunden. Där anger jag hästnamn, id och ras. Så allt står där redan när jag knappar in kunden, jag skriver bara vad jag har gjort. Under faktureringsuppgifterna.
Kunderna uppskattar att få en journal över vad som gjorts utöver det muntliga på stallgolvet. Så det blir inget dubbelt arbete. Evernote provade jag en stund men nja....trivdes inte med det. Vill ha allt på ett ställe.

I mitt fakturarogram så kan ajg ange referens när jag skriver in kunden. Där anger jag hästnamn, id och ras. Så allt står där redan när jag knappar in kunden, jag skriver bara vad jag har gjort. Under faktureringsuppgifterna.
Kunderna uppskattar att få en journal över vad som gjorts utöver det muntliga på stallgolvet. Så det blir inget dubbelt arbete. Evernote provade jag en stund men nja....trivdes inte med det. Vill ha allt på ett ställe.

Ditt resonemang håller inte, du måste lära dig skilja på sak å person.,

JBV kommer ge dig lika bra vägledning som alla vi andra fått (och får)

Jag tror att
Eftersom Ts vet att hovslagaren inte har företag och därmed ingen F skatt så är det väll Ts som igentligen skall betala in hovis sociala avgifter, skatt för hovslagaren osv ??
Och därmed bryter även Ts mot lagen ...

Hur gör man det? Har aldrig hört talas om det nämligen. Dock är det inte aktuellt längre men intressant att veta :)

Senast ändrad:

Ditt resonemang håller inte, du måste lära dig skilja på sak å person.,

JBV kommer ge dig lika bra vägledning som alla vi andra fått (och får)

Tja, en av mina kunder är länsveterinären fd chefen på djurskyddsmyndigheten och hon klagar inte.

Att sko vintertid med verkning, broddar, sko, söm och snösula kostar ca 700
På sommaren med verkning, sko och söm kostar det 500
Och att bara verka kostar 200
Vid tappsko gör han det gratis
Jätte billig och SUPER BRA ! Tar lite tid när han skor men det skiter jag i. Huvudsaken är att det blir bra och det bästa är att han är petig och vill att allting ska bli bra.

Tja, en av mina kunder är länsveterinären fd chefen på djurskyddsmyndigheten och hon klagar inte.

Jag har för mig att man även arbetar under sekretess som godkänd hovslagare. Din kund kanske har mera erfarenhet av som som innefattar sekretess.;)

850kr för helskoning och skor med sidokappor runt om! :love: Dessutom är han vansinnigt snabb och skor många kända hästar, känns tryggt! :bow:

Han jag hade innan och haft i många år, skodde min häst så fel att hon bröt över och blev halt på nytt efter en lång konvalescens! Han tar 1250kr :cool:
(Vi bytte till nuvarande efter denna händelse)

Senast ändrad:

Jag har för mig att man även arbetar under sekretess som godkänd hovslagare. Din kund kanske har mera erfarenhet av som som innefattar sekretess.;)

Fast jag har inte namngett någon och det finns 2 länsveterinärer där jag bor. Förresten så ska jag föreläsa för dem båda och alla distriktarna om vad en godkänd hovis gör i nästa vecka!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 676
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 511
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 609
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
2 001
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka