Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, Då jag nyligen har fått barn rider nån annan person min häst. Men den person "klagar" nu lite att min häst blir tokig av...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: cewe
·
Hästvård Köpte en häst som har eksem sommartid. Nu på vintern har han inte visat några som helst symptom, så jag antar att det är dessa surrande...
2
Svar
24
· Visningar
4 592
Senast: clubman
·
Hästvård Har nu fått svar på varför en del hästar verkas med lång konvex tåvägg. man vill framförallt ha en "kort" baktå som inte kliver av...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 731
Senast: axel
·
Hästvård Min unghäst är ny och yngst i flocken sen någon vecka tillbaka och nu har har han fått sig en massa hårtussar bortslitet i ansiktet och...
Svar
16
· Visningar
2 687
Senast: Malacki
·
Hästvård Någon som vet något sätt att få en tjockare svans? Min häst har tunn svans och ska man bli en dressyrhäst i framtiden, är en tjock och...
2
Svar
20
· Visningar
12 743
Senast: Malacki
·
Hästvård Finns det någon med erfarenheter av buköppning? Hur hästen klarat det, om den överlevt och eftervård med rehabilitering? Har ett sto...
Svar
11
· Visningar
6 399
Senast: LillaVita
·
Foder & Strö O allvetande Buke! Är rekommendationen fortfarande en maxgiva på 1 hg soja/100 kg kroppsvikt (Planck 1991)? Borde jag förresten...
Svar
11
· Visningar
3 465
Senast: axel
·
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som har haft vintervila sedan november. Hon har lätt att vara smal på vintern. Men nu vill jag få henne lite...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Masse
·
Hästvård Det byttes foder i vårt stall, blandade det gamla med det nya, men ändå så mådde inte pålle bra efter bara en dag. Var helt plötsligt...
Svar
2
· Visningar
1 174
Hästvård Tar alla detaljer, håll ut :) Hästen är ett sto, 26 år, oklippt, täckad totalt 300g. Idag hade jag insläppet i stallet, plockar...
Svar
8
· Visningar
3 263
Senast: AmyPond
·
Hästvård Hej, Jag funderar över detta med hästtandläkare, kiropraktor, akupunktörer. Hur vet man om man bör använda det till sin häst? Min...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Någon som har samma problem, ett svårfött fullblod som behöver äta dygnet runt och en shetlandskorsning som behöver äta tre höstrån om...
Svar
18
· Visningar
2 073
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Hur många år kan man lagra havre? Den ligger i en öppen silo, och tappas ned i fodervagnen genom ett rör i silons golv. Känns torr...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: ameo
·
Foder & Strö Har en liten snabb fråga, en bekant som hyr boxplats hos oss har en clydesdale som hon ger 10 kg hö om dagen men också en 0.8 l havre...
2
Svar
21
· Visningar
3 491
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Någon som kan komma med lite synpunkter på det här dilemmat. Min kompis häst står just nu bara på grund av diverse saker, med andra...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 757
Senast: Polle
·
Foder & Strö Hej allsmäktiga buke! en fundering från mig :) Hur mkt väger en välfylld skopa av märket krafft, det står 1 kg på den. Men det gäller...
Svar
11
· Visningar
1 691
Senast: Estivuz
·
Hästvård Jag har en 24 årig korsningsponny, d-ponny, som hade kraftig fång för 1 och ett halvt år sedan.. nu har vi skrittat och travat och lite...
Svar
7
· Visningar
1 450
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Jag behöver skicka in en analys på enbart mineraler... någon som gjort det. Går det ens?
Svar
4
· Visningar
827
Senast: wrangler
·
Hästvård Hej! Försöker leta efter trådar med ringorm men lyckas inte riktigt hitta här på sidan. :o Har haft veterinär ute för analystagning av...
Svar
5
· Visningar
2 211
Senast: Masel
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 146
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023