Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är lite förvirrad nu angående vaccination mot botulism. Jag har alltid haft mina hästar vaccinerade mot med men nu varande häst är...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
26 569
Senast: lillaP
·
Hästvård Jag har haft funderingar om att klippa min ponnys päls, dels är den super lång och tjock och för att det verkar vara för varmt för honom...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Wera
·
Foder & Strö Det är möjligt att denna diskussion finns men jag hittar inte den här så jag postar ny tråd. Jag och mitt quartersto ska flytta till...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: -sigge-
·
Hästvård Jag har en häst som nu ibland piper( väldigt tyst mer som ett litet gnyende från en ledsen hund) vi ansträngning. Jag har bara hört det...
Svar
8
· Visningar
2 959
Foder & Strö Vad är detta egentligen? Är det inte vanlig melass? Köpte Pavos foder som inte ska innehålla melass men så står detta på...
Svar
7
· Visningar
2 657
Senast: Derring-Do
·
L
Hästvård hej jag undrar om någon vet något nyttit recept på häst godis som man kan göra sjelv, gillar liksom att baka och jag tänkte baka till...
Svar
12
· Visningar
7 894
Senast: clovergirl
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 448
Senast: sthu
·
Hästvård Jag hittade en jättefin häst som jag fastnade för, men fick reda på att den har hovbroskförbening på båda fram, den har inte haft några...
Svar
19
· Visningar
3 648
Hästvård Jag börjar helt seriöst fundera på VILKA hästar småmaskiga hönät/SMHN/slowfeedingnät *egentligen* fungerar på - om några? Eller vilka...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 555
Senast: pemi
·
Hästvård har en häst som vi tror har mugg och vi har tvättat det i några dagar nu och smörjt in med helosan men han har även gjort något så...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: sandra1989
·
Foder & Strö Jag har stött på ett för mig helt nytt problem, för första gången har jag en häst i stallet som inte lever på luft och kärlek eller blir...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 346
Senast: cahs
·
Hästvård Hej. Min häst har två knölar ungefär på Länden, dom är brevid varandra. Det är inte småå knölar utan typ ca lika stora som en näve...
Svar
13
· Visningar
2 247
Senast: Selma
·
Hästvård Hej, Jag behöver skaffa en ekzemtäcke till min minishettis (bara 80 cm hög). Hade förre året en från geko ullered som bara blev bra...
Svar
16
· Visningar
1 267
Senast: alexvb
·
Hästvård En av våra hästar, 14 år, blev gallig i kotan på ett bakben för ungefär två veckor sedan. Hon är helt ohalt och verkar obrydd i övrigt...
Svar
17
· Visningar
4 950
Senast: moiran
·
Hästvård Har en Tinkervalack som varit ganska bra i magen, lite rinnig till och från. Men så började jag ge Linfröolja och V:SL E-vitamin med...
Svar
2
· Visningar
1 704
Senast: lillebror
·
Foder & Strö Jag har hittat en möjlighet att köpa rapsprotein från en gård i närheten, vilket jag funderar på för att slippa ge soja - och för att...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: pinky
·
Hästvård Jag har en hovslagare som har varit och skott min ponny tre gånger, fjärde gången igår. Det var första gången jag lät honom ta henne...
2
Svar
22
· Visningar
5 827
Senast: Saraoliv
·
Hästvård Nyss när jag skulle släppa ut mina två pållar som vanligt på morgonen så hände en otroligt obehaglig sak.. Trodde jag stod och såg på...
2
Svar
22
· Visningar
7 461
Senast: Adlitam
·
Hästvård Känner mig ganksa okunnig nu.. :oMen det är jag ju också så jag skulle vara tacksam om någon ville svara .... Min 26 åriga ponnydam som...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka