Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig stött på att man försöker ta in halm i oktober ...
Det har regnat mkt här med så det krävs ju bra timing och driv från den som ska slå och ta in men häromkring har alla fått in halm och den är fin trots kamp mot klockan i slutet av augusti .
Lite halvt OT, men jag fick köpa ett slowfeeding-nät nu när min häst fått foderstrupsförstoppning, hon får inte sätta i sig stora mängder åt gången. Men jag måste säga, det funkar väldigt bra för min häst som bara får ut några strån åt gången nu. Nu ska hon ju bara begränsas ett tag, men i mina ögon verkar det funka okej.
Du får kanske läsa igen då jag generellt uttalade en åsikt runt folks numera välfärds problem med ir och fång pga för övergödda hästar ....
Fe flesta äter/tuggar lite strå av halm om de verkligen har behovet att tugga ....
Ir och fång har jag sällan stött på som anledning till slowfeeding i sig hur skulle det hjälpa ? Handlar ju mer om en hästägare som Isåfall förvirrat begreppen och vad tugg behov egentligen innebär i sig .
och då kommer jag med 1000:- frågan.
Hur ska man få tag i icke möglig halm? Här har regnat nästan 900 mm i år. Bonden var ute och tröskade i början på veckan då han helt enkelt inte kommit ut på gärdena förrens då. Kvaliteten på säden vill jag inte ens tänka på då delar av fälten drunknat i allt vatten.
Tror ni att detta skulle fungera?
Min donna är hemskt matglad om hon tycker om hösilaget och älskar att pilla med nät och påse som hon haft innan!