Slog i huvudet HÅRT! HJÄLP??

Sv: Slog i huvudet HÅRT! HJÄLP??

Nu är han som vanligt.. Äter, dricker och busar i hagen. Jag bor uppe i Norrbotten och vill man ha veterinär här är det distriktarna som gäller. Jag har INGA bra erfarenheter av dom.. Har endast ut dom om hästen ska vaccineras, annars åker vi till klinik om det är något. Ska hålla extra koll på honom nu och om de blir nånting ringer jag kliniken istället..

En fråga bara.... varför stegrade han sig när han bara skulle ut i hagen???

En fråga bara.... varför stegrade han sig när han bara skulle ut i hagen???

Inte menat till mig, men eftersom det gick till på samma sätt för mig så svaret: Jag har ingen aning. Hade aldrig gjort så förut. Någonsin. Så frågan är om hon ramlade och slog sig, eller om hon fick blödningen spontant och av den anledningen ställde sig på bakbenen, tappade balansen och ramlade. Det får jag inte veta. Och inte spelar det någon roll heller. Hon är död och kommer aldrig tillbaka.

Han är en hingst, snart 2 år och vääldigt trotsig, bits en del. När jag öppnade dörren så försökte han bita mig, så jag röt till och stampade i golvet vilket ledde till att han reste sig (han reste sig mycket i protest förut, men nu är det ett bra tag sen). Så ja, då ramlade han.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 617
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 423
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 018
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat