Aha.Ja absolut och det tycker jag är ett bra råd, men hon hade redan kontaktat systrarnas mamma, som då tog bort henne som vän på Facebook.
Missade det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha.Ja absolut och det tycker jag är ett bra råd, men hon hade redan kontaktat systrarnas mamma, som då tog bort henne som vän på Facebook.
Fast att TS kontaktade mamman var ju för att hon kände mamman också, inte att hon letade upp någons "okända" mamma.
Om jag inte fick tag på någon av mina vänner skulle jag absolut kunna kontakta deras föräldrar, och jag har ett par av mina vänners föräldrar på fb.
Jag håller med dig där. TS verkar vara orolig över att något allvarligt hänt och eftersom systrarna inte ger någon förklaring hade jag kanske också kontaktat mamman. Hade jag varit någon av systrarna eller mamman hade jag gett svar på frågan och sen bett att inte bli kontaktad mer. Jag undrar vad som hänt som gjort att de måste vara så dramatiska och otrevliga..Fast att TS kontaktade mamman var ju för att hon kände mamman också, inte att hon letade upp någons "okända" mamma.
Om jag inte fick tag på någon av mina vänner skulle jag absolut kunna kontakta deras föräldrar, och jag har ett par av mina vänners föräldrar på fb.
Då kan det ju räcka med att man säger: det är inget jag vill gå in på men jag har inget intresse av att ha kontakt med dig mer. Men att inte ge något svar alls, tja då kanske man får vara beredd på att den andre personen hör av sig fler gånger. Det brukar nog de flesta göra om det är någon man bryr sig om. Så för att göra det enkelt för bägge kan man på en gång köra med ärliga och raka puckar och säga att man vill ha ett avslut.Det är ju också en intressant fråga huruvida man måste säga varför man inte vill ses. Jag är lite splittrad i den. Jag kan förstå att man undrar om ngt har hänt och så eller om man har gjort ngt. Men på samma gång kan jag känna att man inte har någon skyldighet att redovisa skäl till varför man inte vill träffas?
Då kan det ju räcka med att man säger: det är inget jag vill gå in på men jag har inget intresse av att ha kontakt med dig mer. Men att inte ge något svar alls, tja då kanske man får vara beredd på att den andre personen hör av sig fler gånger. Det brukar nog de flesta göra om det är någon man bryr sig om. Så för att göra det enkelt för bägge kan man på en gång köra med ärliga och raka puckar och säga att man vill ha ett avslut.
Fast jag fattar det som att hon kontaktat mamman en gång. Det är väl en jäkla skillnad mot att göra som din fd vän gjort.hade någon som jag undviker och inte vill ha kontakt med hört av sig till mina föräldrar så hade jag blivit vansinnig. hade en sådan kompis som jag dumpade. hon fortsatte att ringa, messa,ringa hem till mina föräldrar (som inte svarade). hon tog till och med bilen och följde efter mej och en annan kompis när vi var hemma hos henne eller andra bekanta. hon körde fram och tillbaka utanför husen för att kolla oss. vet att när andra undviker henne och inte svarar i telefon så gör hon likadant. hon åker även hem till dom och letar upp dom.
systrarna i TS fall har ju ganska klart och tydligt visat att dom vill vara i fred. tycker inte att dom är tvungna att förklara sig. det är bara att acceptera.
Jag undrar vad som hänt som gjort att de måste vara så dramatiska och otrevliga..
Men varför ska man fatta hintar? Och såvitt jag förstår hade ju TS haft lika tät kontakt med mamman tidigare.Fast "dramatiskt och otrevligt" blev det ju inte förrän ts skickade meddelande till deras mamma efter att inte ha fattat hintarna från systrarna..
Man kanske inte vill fatta såna hintar från några man såg som nära vänner? Då kanske man ändå vill höra ett ärligt: jag vill inte ses mer. Och varför ska man hinta? Man säger det rakt ut om man inte är feg. Att som de först säga att de vill ses och sen inte ens hör av sig, är inte det då att vara väldigt otydlig?Fast "dramatiskt och otrevligt" blev det ju inte förrän ts skickade meddelande till deras mamma efter att inte ha fattat hintarna från systrarna..
Det finns människor som inte vill lyssna, även om man säger till dom rakt ut - jag vill inte träffa dig mer!Man kanske inte vill fatta såna hintar från några man såg som nära vänner? Då kanske man ändå vill höra ett ärligt: jag vill inte ses mer. Och varför ska man hinta? Man säger det rakt ut om man inte är feg. Att som de först säga att de vill ses och sen inte ens hör av sig, är inte det då att vara väldigt otydlig?
Nja som vänskapen beskrevs var familjerna väldigt tighta så då pratade väl alla med varandra så då tycker jag inte det är konstigt. Däremot om det endast var TS o systrarna som hängt samman vore det konstigt att plötsligt kontakta resten av släkten.Jag kan ju så klart bara svara för mig själv, men jag hade tyckt att det var obehagligt om en gammal vän jag försöker säga upp vänskapen med börjar kontakta mina föräldrar. Men jag kan hålla med om att systrarna borde ha sagt nej lite tidigare, så himla svårt är det faktiskt inte.
Fast jag fattar det som att hon kontaktat mamman en gång. Det är väl en jäkla skillnad mot att göra som din fd vän gjort.