Fast det kan ju trots allt var trevligt att komma med någon form av förklaring. Visst, vi har bara hört ena sidan men säger man upp bekantskapen så här så har det ju hänt något.
Jag sa upp bekantskapen med en under studietiden men då berättade jag trots allt varför. Att det sedan inte togs väl var en sak men jag var iaf ärlig.
Fast jag har svårt att se hur det skulle framföras på ett sätt som inte leder en väldigt otrevlig situation. Om jag tänker på mina egna erfarenheter alltså, där handlar det om människor jag brutit med för att jag insett att våra grundläggande värderingar skiljer sig för mycket för att det ska fungera, eller riktiga energitjuvar.
Det finns liksom inget trevligt sätt att framföra den kritiken på? En energitjuv behöver ju inte vara energitjuv för alla runt om sig, utan bara en mismatch för just mig.
Jag är dock konflikträdd, så jag kör helst strutsmetoden när det gäller sånt här. Huvudet i sanden tills problemet rinner ut i sanden. Skulle därför uppleva det som mycket obehagligt om nån började tjata på mig om en förklaring.