Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fick frågan om jag ville ställa ut en ensilgabal till våra två hästar. Balen ställs på vanlig pall och plasten skärs av eftersom. Det är...
Svar
13
· Visningar
1 440
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen, en 9 årig Welsh Cob har varit i min ägo i tre månader. Jag har upplevt att han haft en "bullrig mage" och varit lite spänd och...
Svar
15
· Visningar
5 500
Senast: gylle
·
Hästvård Jag fick ett meddelande idag av en av stalltjejerna som såg min häst äta bajs.. jag har aldrig sett honom göra de innan så funderar på...
Svar
10
· Visningar
1 637
Senast: axel
·
Hästvård Finns det någon här som testat VENTIL-ATE till sin häst med dammkänslighet, hosta eller pollenkänslighet? Jag funderade på att testa...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: linafina
·
Foder & Strö Jag har räknat på mina foderstater i två olika gratisprogram men får olika resultat. Tillåter forumreglerna att man efterlyser vilket ni...
2
Svar
23
· Visningar
2 999
Senast: pastejja
·
Hästvård Jag skulle vilja höra med er som har IR-hästar om tidiga tecken på fettdepåer (förändringar?) utmed mankammen. Jag vet bara hur det såg...
Svar
5
· Visningar
2 718
Senast: Iliaca
·
Foder & Strö Någon mer än jag som hittat den och tryckt i sin hästs uppgifter? Jag hittade ditt via fb och tyckte det kunde vara roligt och se vad...
Svar
9
· Visningar
1 956
Senast: Sam
·
Hästvård Vad ligger kostnaden på om man ska behandla en häst mot denna sjukdom? Hästen väger 350-400 kg. Bara på ett ungefär sådär, hästen...
Svar
10
· Visningar
2 250
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Behöver lägga till en hel del protein om jag ska fortsätta använda det grovfoder stallet tillhandahåller (just kommit analys på den...
Svar
12
· Visningar
1 962
Hästvård Hej! Jag har en fullblodsvalack på 7 år. Innan jul fick han extremt mycket knottror över hela kroppen som kliade. Stackars hästen...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Ganesco
·
Hästvård Nu har två av mina ardennrar fått fotskabb. Dom visar klassiska symtom så har bestämt mig för att behandla mot just fotskabb. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 826
Senast: Apollo
·
Hästvård Vad händer om man inte tvättar ut såpa från hästen, börjar det klia och irritera då? Har läst att man kan ha såpa mot löss och vissa har...
Svar
10
· Visningar
7 271
Senast: coari
·
Foder & Strö Sitter här och tänker på de små magarna. Balarna vi har nu är skördade lite sent men är återväxt, ej längre än 50 cm alltså. Så vi...
Svar
12
· Visningar
1 062
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej, mitt sto har som pluttar med förtjocknad hud, precis där ballen övergår i karled, efter muggen i höstas. Hon reagerar inte på...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: stargazr
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 080
Senast: Magica
·
Hästvård Jag började med stallpellets för ca en månad sen. Och tyckte till en början att det funkade bra. Lättmockat, torr och lagom fast bädd...
2
Svar
20
· Visningar
17 962
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Vad har vi för utbud av svensktillverkat kraftfoder? Som är odlat, blandat och packat i sverige. Och vilket föredrar ni?
Svar
14
· Visningar
1 984
Senast: pinky
·
Foder & Strö Detta var länge sen (ca:5år) men stod då i ett stall där en av hästarna fick något tillskott i pulverform som smakade kola. Det smakade...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: MonteRose
·
Hästvård Köpte en nsv hingst i somras, han hade då blivit smittad av ägarens andra hästar och hade fotskabb. Var irriterad, kliade sig o stampade...
Svar
9
· Visningar
2 421
Senast: annaa
·
Foder & Strö Tänkte börja ge min häst lusern och med Kraffts Lusern är hon i behov av 1 kg om dagen. Är det bäst att ge hackat strå eller pellets...
2
Svar
20
· Visningar
4 250
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka