Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nin lillkille (Shettis) fick en hovledsinflammation förra våren/sommaren. Vilade i sjukhage läääänge och under hösten sattes han igång...
Svar
1
· Visningar
752
Hästvård Vår islandsvalack, 28år, har fått pälsätare. Jag rakade honom på halsen(inte hela vägen upp under manen) i september 2012. Pälsen växte...
Svar
3
· Visningar
1 852
Foder & Strö Min pålle (hbl val, f-95) står just nu på Strömsholm efter att ha haft förstoppning i blindtarmen. Han är bättre o just nu känner jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
15 001
Senast: ako
·
Hästvård Funderar på om det finns några sulor i tex gummi el liknande dom måste vara mjuka, som man kan testa på ett fullblod med tunna sulor...
Svar
9
· Visningar
2 907
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 509
Senast: skuggi
·
Hästvård Ponnyn har börjat fått kala fläckar i ansiktet och under manen! [LIST] Det är en shetlandsponny (dvs mycket tjock päls) och...
Svar
1
· Visningar
2 561
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har satt ut SMHN i hagen till hästarna. Det är inte de jättestora näten som säljs bland annat på ca**as shop utan dessa är mindre...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 229
Senast: Totola
·
  • Låst
Foder & Strö Var och handlade foder idag, och fick då syn på följande produkt...
Svar
1
· Visningar
1 825
Hästvård Har en isis som har sommareksem. Med täcke,installning nattetid,ökozonbehandling och olja med e-vitamin så är hon helt symtomfri hela...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: issi
·
Foder & Strö Jag har ett litet och ett mini nu, hur stor skilland på litet och mellan är det? :)
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Snowball
·
Hästvård Skrev om mitt problem i en äldre tråd, men den hade försvunnit så långt i listan att jag tog med friheten att skapa en ny. Min häst...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 812
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min ponny slet av ytliga böjsenen för exakt ett år sedan idag, och har stått i sjukhage sedan dess. I juli började jag skritta henne för...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: mackan
·
Hästvård Spinner vidare på tråden om hästpassen. Vet iof inte om tråden ligger helt rätt men moderator får gärna flytta isf. Parallellt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 451
Senast: Mussea
·
Foder & Strö Ja, minns inte vilket företag jag sist skickade in till och fick upp detta, verkade smidigt och inget fuffens? Några åsikter? :)
Svar
7
· Visningar
4 956
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen är utdömd och f-bolaget har "godkänt" att hon ska få somna in. Om försäkringen täcker. Kan man anlita "trotjänaravlivning" eller...
Svar
6
· Visningar
3 834
Senast: MaRomer
·
Hästvård Är det någon som vet vad det kan bero på om en häst skakar i båda eller ena frambenet utan arbete? På plan mark, men ej i boxen. Som...
2
Svar
29
· Visningar
10 103
Senast: Corax
·
Hästvård Hejsan, kommer bli tvingad att byta stall till sommaren. Har en exemhäst en isis, undrar vad det finns för erfarenheter här av...
Svar
10
· Visningar
1 626
Foder & Strö . Vad är extra viktigt att hästen får i sig på vintern när den står i hagen en längre tid? det är en bra fråga.
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: annie_cool
·
Hästvård I torsdags kväll blev en av hästarna sparkad av en av de andra, en brodd träffade straxt under hasen och blodvite uppstod. Såret...
Svar
12
· Visningar
1 982
Senast: Nixehen
·
Hästvård Jag kommer att ge min gamling B-vitamin under pälsfällningen. Undrar nu vad ni har för erfarenheter gällande när det är gynnsammast att...
Svar
12
· Visningar
4 683
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka