Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett sto som är VÄLDIGT tungt pga sin dräktighet. Vill kunna göra något, trickträna eller liknande. Det hon kan är: Sidepass...
Svar
15
· Visningar
2 092
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag har köpt på mig ett parti med halmpellets, men undrar om ni som har erfarenhet av detta kan komma med synpunkter? Jag tycker att det...
Svar
15
· Visningar
3 074
Senast: Dorinda
·
Hästvård Straxt innan jul kom min häst in från hagen med en jättesvullen has (svullnaden är på insidan av hasen). Vi misstänkte sparkskada. 4...
Svar
3
· Visningar
6 667
Senast: Raceface
·
Hästvård Tänkte kolla här om det finns någon som har några idéer och eller erfarenheter av tåande häst. Vår häst började tåa på en bakhov för...
Svar
15
· Visningar
3 922
Senast: Totola
·
Hästvård Jag har en travare på foder som jag haft i ca 1 månad. Han är sex år och riden sen slutet på 2011. Jag har under denna månad kunnat...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 574
Senast: Piraja
·
Hästvård Tänke köpa nya skär och såg att det fanns två olika längder på dem. Maskinen är från delaval samt skären. Där finns de som klipper 2-4...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: Korven
·
Foder & Strö Rider en frieser som ända sedan betesperiodens slut blivit muskelfattig. Tidigare var hon bukig och något i överhull men det har...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 466
Senast: kenneth
·
Foder & Strö Pavo dyker upp lite här och där och undrar om någon fodrar med detta? Vilken sort och till vilken typ av häst? Majs är det i några...
2
Svar
21
· Visningar
8 028
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Min häst har haft vintervila och har då inte kollat super noga på hovarna, men nu ska hon sättas igång och då upptäckte jag att...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 660
Senast: Maqurell
·
Hästvård Jag har ett fullblod (galoppör) som ska sättas igång nu. Fick den för någon månad sen och den har tjock vinterpäls och ser mer ut som en...
Svar
5
· Visningar
1 051
Foder & Strö Fick tips att ge tokosel till mitt dräktiga sto. Undrade vad det var och efter lite google sök så förstod jag att det va selentillskott...
2
Svar
21
· Visningar
6 766
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Hur långt kan en stålröta sträcka sig egentligen? Kan den komma upp längst benet men då kallas det inte stålröta va utan nått annat...
Svar
8
· Visningar
2 013
Foder & Strö Ja som trådens rubrik lyder... Hur lurar vi i våra kräsna hästar allt det där som inte är så gott?? Utifrån min analys och...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: TheMariiaG
·
Hästvård Sand verkar inte gå att hitta en fredag mitt i vintern, så jag måste försöka hitta en annan lösning åt hästen som står med fång. Han...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: devere
·
Foder & Strö Vilket protein tillskott är bäst att satsa på för att väga upp detta hösilaget? ts 75.8 % smb protein 62 g/kg vara energi 7.5...
Svar
12
· Visningar
1 659
Senast: aramis
·
Hästvård Ponnyn har åkt på springmask och idag ska jag iväg och hämta ut medel mot det. Frågade veterinären lite om sanering men glömde såklart...
Svar
3
· Visningar
5 321
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hjälp. Vilka mineralfoder har högst värden på...allt typ? Alltså helst både Ca och P framförallt. Ca är ju enklast att tillföra...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag försökte hitta innehållsförteckningen till Spillers happy hoof på nätet men jag hittade inget. Hur mycket protein det innehåller...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Suttit och kollat runt lite här om Diamond V, endel säger att de får problem med mugg på sina hästar när de börjat använda det. Är det...
Svar
0
· Visningar
1 074
Senast: Knuzze
·
Hästvård Jag börjar med att säga att jag ska träffa veterinären i em och diskutera detta. Ville bara veta vad ni tror och har för erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
5 088
Senast: ac79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna