Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle ni köpa en häst med pålagringar i kotleden pga långvarig hälta men nu ohalt? Till lättare ridning.
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: Korven
·
Hästvård Jag är intresserad av att veta vad det kan finnas för orsaker till att en häst inte ökar i vikt med rätt foderstat!? Gärna egna...
2
Svar
25
· Visningar
3 222
Hästvård Som rubriken lyder, är förrättningsunderlag från DV överklagningsbart? I mitt fall gäller det att jag har beställt flera olika...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: ameo
·
Foder & Strö De andra inackorderingarna i "mitt" stall har föreslagit att vi i vår ska fodra i hagen med några av deras rundbalar som de egentligen...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 993
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! För drygt 1 1/2 vecka sen var veterinären ute och vaccinera och kollade tänderna på min häst. Allt såg bra ut men hon fick två...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Wlc
·
Foder & Strö Som frågan lyder, vilket foder/tillskott höjer PH i hästens mage? Samt vad ska man undvika, som sänker PH? Läser på lite om...
Svar
7
· Visningar
2 499
Hästvård Usch.. Jag vet att man inte ''ska'' byta försäkring på hästar, men nu sitter jag i den sitsen att jag ändå tänkt tanken. Jag har absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 706
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej. jag har lite frågor och då jag är nojjig kanske jag bara överriver. Men min förra häst dog nyligen så är rätt orolig av mig med min...
Svar
9
· Visningar
1 912
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hur mycket uppskattar ni att en häst får sig när den går på fri tillgång? Jag har ett dräktigt islandssto sto (7e månaden) som går på...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min donna är ett Mecklenburgersto, 5år, ENORM energi och kräver mycket i både träning & foder! Håller på att sättas igång efter en...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 982
S
Hästvård Hur vanligt är det? Någon med erfarenhet? Har en häst som är under utredning och Cancer är med i topplistan, har dock inte fått något...
2
Svar
36
· Visningar
31 414
Senast: Satis
·
Foder & Strö Nu är jag less på att höra hovis tjat om att hovarna inte växer! Dom får balanserad foderstat och allt det där. Men det hjälper inte...
2
Svar
36
· Visningar
7 164
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Skulle plocka in ny bal idag och får då syn på ett jättehål mitt fram och väldigt väl synligt så att det fanns där för 4 dagar sedan när...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Efter hältutredning igår konstaterades att min 9-åring har en gammal fraktur i hasen, flera år gammal. Syns dock bara på röntgen och hon...
Svar
19
· Visningar
2 589
Senast: Ginne
·
Foder & Strö Hur gör man med mineraler när hästen går upptill 16 h på gräs på sommaren? Vilken sort väljer man och varför? Om det nu skiljer...
2
Svar
24
· Visningar
5 983
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Bilder kommer imorgon. Fram tills dess vill jag gärna få in tips på va ddetta kan vara. Islandshäst, valack, skäck, 10 år. Går...
Svar
10
· Visningar
5 333
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag kommer snart att få hem en 2-åring, halvblodsvallack. är just nu ganska överbygd bak och kommer bli ca 170 cm i mankhöjd. Har...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: linneaced
·
Foder & Strö Försöker översätta olika foder och tillskott till "svenska" och blir galen på alla dessa internationella mått. När jag söker så får jag...
Svar
6
· Visningar
12 669
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Vad är den optimala ts halten på ett höensilage tycker du? Vilken ts skulle du inte vilja ha? Motivera gärna fördelarna och nackdelar om...
Svar
4
· Visningar
743
Hästvård Hej! Jag vet att det finns en massa trådar om detta, har läst igenom alla men dom är ju ganska gamla. Så jag väljer att skriva en ny...
Svar
16
· Visningar
5 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka