Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst delar hage med tjockisfjording som nu efter en månad har tagit över herraväldet i hagen. Alltså fungerar inte tidigare...
Svar
19
· Visningar
1 572
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej på er. Jag har en häst som fyller 21 i maj. Korsning fullblod/halvblod. Vi har haft henne i fyra år snart och hon är världens...
2
Svar
23
· Visningar
4 196
Foder & Strö Mina hästar har tidigare fått ca 17kg hösilage om dagen, uppdelat på 4 gånger per dag: Morgon: 5kg. Lunch: 5kg. Insläpp: 2kg. Natt...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: Houdinie
·
Hästvård Min Welsh cob hade för knappt två månader sedan ett kolikanfall var på distriktaren tillkallades som satte kanyl och gav kramplösande...
Svar
3
· Visningar
1 329
Senast: Fredrika B
·
Hästvård Och hästägare är det svårt att bedöma vilken hovis som har rätt. Vill inte på något sätt peka ut någon utan det känns som om detta är...
2
Svar
20
· Visningar
6 169
Senast: Zandrah
·
Hästvård En kompis häst har fått konstiga utslag på ena skinkan. Vet någon vad det kan vara?
Svar
15
· Visningar
4 705
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Har ett högdräktigt sto som äter fri tillgång på hösilage. Vi har precis bytt till andraskörden, som är torrare (nästan 60 ts jämfört...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 751
Senast: axel
·
Hästvård För några månade sedan upptäckte jag en konstig knöl på min hästs bog. Den var hård och det var typ en svart skorpa på den, blödde när...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: gylle
·
Hästvård för lite över en månad sedan så blev min häst brodd spakad av en annan häst. tillkallade vetrinär som kom och la om benet och gav...
Svar
9
· Visningar
2 137
Senast: mackan
·
Hästvård hästen är flugskimmel, står ute dygnet runt utan täcke i en hage med mycket gräs (vi bor i australien) från halva halsen till bak på...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: svea
·
Foder & Strö Tjocka hästarna måste bantas nu men det är svårt, för att inte säga omöjligt, då de står i ett stall med fri tillgång på hö och ett...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Står i valet och kvalet om jag ska lämna tillbaka en häst som jag haft sen 5 månader tillbaka. Han hade en historia bakom sig där han...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 772
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag är ryttare på en 5årig travhäst, som tyvärr haft väldigt otur i livet. När han var 2år gammal var det ett ligament i hoven som...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: emiko91
·
Hästvård för att göra en lång historia kort... (iaf inte jättelång..) köpte ett varmblodssto sommaren -11 som jag red in på hösten samma år...
Svar
15
· Visningar
2 117
Senast: Linaaa
·
Foder & Strö Vitlök är ju bevisat genom forskning är ett direkt skadligt ämne att ge till hästar, men ändå är det flera fodersorter som innehåller...
2
Svar
28
· Visningar
2 953
Senast: Boj
·
Hästvård Någon har försökt klippa hovskägget på fjordingen jag rider. Det är det fulaste jag sett! Hästen har jätte lång päls på benen och...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Buck
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det här fodret? Har nu en häst som måste banta. Men han har problem med att när han inte får mat när övriga...
2
Svar
31
· Visningar
7 595
Senast: mimus
·
Hästvård Har en häst som är behandlad bägge hovlederna. Veterinär tyckte vi skulle sko han på ett annat sätt, med tex pg beslag under en kort...
Svar
7
· Visningar
2 763
Senast: hag391
·
Hästvård Av en ren slump upptäcktes idag att våran 3-åring har dåligt med brosk mellan sina glidleder på vänster has. Var till klinik för att...
Svar
6
· Visningar
2 308
Senast: LindaKL
·
Hästvård En utav hästarna i stallet har tydligen alltid haft en relativt tunn hårrem, med tunn man, knappt någon lugg, men ganska tjock och fin...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V